عدم توجه به امر‌به‌معروف، ترویج شرارت‌ها را به دنبال دارد

فرمانده سپاه اقلید با بیان اینکه افزایش گران‌فروشی، کم‌فروشی، رباخواری، بدحجابی، اختلاس و… در جامعه، نتیجه توجه نکردن به امربه‌معروف و نهی‎ازمنکر است، تصریح کرد: توجه نکردن به این دو فریضه الهی موجب ترویج و غلبه تفکر و فرهنگ اشرار در جامعه می‌شود.

عدم توجه به امر‌به‌معروف، ترویج شرارت‌ها را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، مهدی صالحی در جلسه قرارگاه مشترک رمضان که با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، دادستان، فرمانده نیروی انتظامی و برخی دیگر از مسؤولان شهرستانی در سپاه برگزار شد یاد امام و شهدا را گرامی و هفته دفاع مقدس را پاس داشت و از ارزش‌ها، ایثار، جان‎فشانی و فداکاری آن دوران سخن گفت.

وی به زحماتی که رزمندگان و خانواده‌هایشان و زجری که آزادگان کشیدند، جان‌فشانی شهدا و گذشت پدران و مادران‌شان، اشاره کرد و بیان داشت: رزمندگان در دفاع مقدس از تمام و سرمایه انسانی خود دل کندند، از مال، زندگی و خانواده خود گذشتند و در بدترین شرایط و کمبودهای جنگ برای دفاع از ارزش‌های انقلاب جهاد کردند.

صالحی با بیان اینکه امنیت، آسایش و رفاه امروز کشور را مدیون جان‌فشانی شهدا و ایثارگران و رزمندگان هستیم، تصریح داد: وظیفه داریم در راستای حفظ این ارزش‌ها تلاش کنیم.

فرمانده سپاه اقلید یکی از این وظایف را حفظ شئون اسلامی خواند و گفت: افزایش گران‌فروشی، کم‌فروشی، رباخواری، بدحجابی، اختلاس و… در جامعه، نتیجه توجه نکردن به امربه‌معروف و نهی‎ازمنکر است.

وی با اشاره به روایات اسلامی ادامه داد: نتیجه توجه نکردن به این دو فریضه الهی موجب ترویج و غلبه تفکر و فرهنگ اشرار در جامعه می‌شود.

صالحی با بیان اینکه در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و توقع مردم از دولت و حکومت اسلامی بیشتر است، تصریح کرد: برخی ناهنجاری‌ها موجب ناامیدی مردم شده و بسیاری از مسائل را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد از‌این‌رو باید دقت شود در راستای حفظ ارزش‌هایی که رزمندگان دفاع مقدس در سختی و کمبود آن دوران بدست آوردند، تلاش مؤثر شود.

فرمانده سپاه با اشاره به تعامل همیشگی سپاه با نیروی انتظامی و دادگستری و…، یادآور شد: قرارگاه مشترک رمضان حکایت از یک کار تشکیلاتی دارد که براساس مصوبات قرارگاه سه‎جانبه سپاه، دادگستری و نیروی انتظامی و با انسجام بهتر و اثرگذاری سریع‌تر اقدام می‌کند.

قرارگاه مشترک رمضان، اقدامی برای حفظ ارزش‌ها 

در ادامه این جلسه معاونت اجتماعی سپاه و دبیر قرارگاه مشترک رمضان از تشکیل کمیته‎های تخصصی دستگاه‎های دولتی، ناظرین، اصناف، حقوقی و رسانه‎های بسترسازی فساد خبر داد و بر لزوم تلاش برای آسیب‎شناسی و ارائه راهکار و رفع مشکلات موجود در این زمینه‎ها تأکید کرد.

حسن مهدوی اصل کار قرارگاه مشترک رمضان را حفظ عفاف و حجاب و ترویج و احیای ارزش‎ها در جامعه خواند و گفت: متأسفانه در برخی موارد ظاهر و پوشش‌ها، در شأن کشور اسلامی و شهر مذهبی ما نیست.

عدم رعایت شئونات اخلاقی و مذهبی در برخی از اصناف ازجمله کافی شاپ‌ها و لباس فروشی‌ها و…،  عدم رعایت عفاف و حجاب در برخی ادارات و توسط برخی از کارکنان، عدم وجود امنیت و رعایت شئونات اخلاقی در برخی آژانس‎ها و تاکسی‌های تلفنی، بی‎بندوباری‎های موجود در فضای مجازی و ارتباطات نامناسبی که از این فضا نشأت می‌گیرد و….، ازجمله مسائلی بود که مهدوی اشاره و بر لزوم توجه به این موارد و رفع آن‎ها تأکید کرد.

انتهای پیام/ ن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *