Friday 29 March 2024
کد خبر : 156
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مهر 1399 - 23:09
- بازدید

خسارت ۶۵۳ میلیارد ریالی سرما به کشاورزی شهرستان اقلید

سیدعلی آقا میرطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید با بیان اینکه سرما و یخ‌زدگی از مهم‌ترین عوامل خسارت‌زا در محصولات کشاورزی است که هر سال خسارت‌های قابل توجهی را به اقتصاد و چرخه‌ی تولید تحمیل می‌کند، به افت درجه حرارت منفی ۵ تا منفی ۹ روزهای بیستم تا بیست و دوم مهر ماه جاری در این شهرستان اشاره کرد. وی درصد خسارت وارده […]

سیدعلی آقا میرطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید با بیان اینکه سرما و یخ‌زدگی از مهم‌ترین عوامل خسارت‌زا در محصولات کشاورزی است که هر سال خسارت‌های قابل توجهی را به اقتصاد و چرخه‌ی تولید تحمیل می‌کند، به افت درجه حرارت منفی ۵ تا منفی ۹ روزهای بیستم تا بیست و دوم مهر ماه جاری در این شهرستان اشاره کرد.

وی درصد خسارت وارده را بین ۲۵ تا ۷۰ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: طی افت دما و سرمازدگی اتفاق افتاده طی این چند روز، ۶۵۳ میلیارد ریال خسارت به کشاورزی شهرستان اقلید وارد شد.

میرطالبی تصریح کرد: این سرمازدگی ۲۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت ذرت علوفه‌ای، ۲۶۰ هکتار لوبیا، ۱۸۰۰ هکتار سیب‌زمینی، ۲۴۰ هکتار گوجه‎فرنگی و ۳ دهم هکتار خیار درختی در دشت نمدان، حسن‌آباد و سایر نقاط شهرستان اقلید را تحت تأثیر قرار داد.

نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها : ،



آرشیو

 بازی مختار  بازی سفیر عشق