تأکید بر بی‌طرفی ادارات در انتخابات پیش‌رو/لزوم خودداری کاندیداها از تبلیغات زودهنگام و کارهای نمایشی

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، خلیل بزرگی امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور مسؤولان شهرستانی در سالن شهید حججی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید برگزار شد با بیان اینکه شخص و مسؤول خاصی مخاطب من نیست، عنوان داشت: به عنوان مسؤول شورای اداری شهرستان، باید مسائلی را عنوان کنم.
وی همچنین به بحث انتخابات و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و شهرها و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره و با بیان اینکه 18 اسفندماه سال جاری کلید رسمی این انتخابات زده می‌شود، اظهار کرد: ثبت‌نام داوطلبین انتخابات شوراها از بیستم اسفندماه به صورت الکترونیکی آغاز می‌شود و تا بیست و ششم همان ماه ادامه دارد.
بزرگی یادآور شد: شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از 16 فروردین 1400 انجام می‌شود.
فرماندار اقلید تأکید کرد: با استناد به قانون ادارات و نهادها و مجموعه‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند باید برای برگزاری انتخابات و تهیه بستر لازم همکاری کنند.
بزرگی گفت: هنوز تا زمان انتخابات فاصله زیادی داریم لذا افرادی که قصد کاندیدا شدن در انتخابات را دارند از هم اکنون از انجام کارهای نمایشی خودداری کنند.
وی با تأکید بر اینکه فرمانداری در انتخابات بی طرف بوده و تنها مسؤول و مجری برگزاری انتخابات سالم است، خاطرنشان کرد: انتخابات امانت و حق‌الناس است که در حفظ آن و بی‌طرفی می‌کوشیم.
فرماندار اقلید با بیان اینکه ادارات پایگاه تبلیغات نشود، عنوان داشت: ادارات نیز باید در انتخابات بی‌طرف بوده و از برگزاری و حمایت از هرگونه تبلیغات انتخاباتی خودداری کنند.

وی از عدم پیگیری نامه‌های اداری از طریق شبکه دولت (برای کاهش هزینه مالی و زمانی) گلایه کرد و گفت: اداراتی که شبکه آن‌ها مشکل دارد، پیگیر رفع آن شوند.
بزرگی تصریح کرد: مسؤول هر اداره موظف به پاسخگویی است و باید همواره در دسترس و پای‌کار باشد.
لزوم پاسخگویی به‌موقع به مکاتبات اداری در زمان مناسب، شرکت شخص رئیس اداره در جلسات اداری و شهرستانی که نیاز به حضور آن‎ها است، پیگیری مصوبات جلسات، بحث خودحفاظتی ادارات، پیگیری پروژه‌های عمرانی و بررسی کمی و کیفی اجرای آن‌ها، حفظ وحدت و تعامل و همکاری و انسجام ادارات و دوری از اختلاف بر سر مسائل جزئی و ممانعت از بروز یاس و ناامیدی در بین مردم، دوری از بر طبل تفرقه کوبیدن و سردادن شعار اقلیدی و سرحدی، برادری و برابری همه در سطح شهرستان، تلاش کردن و داشتن اراده کار تا زمانی که بر میز مسؤولیت تکیه زدیم و… از جمله مسائلی بود که فرماندار اقلید در این جلسه به آن اشاره کرد.
بزرگی با اشاره به دهه فجر و بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این ایام تأکید کرد و بیان داشت: براساس موازین بهداشتی برنامه‌ها اجرا می‌شود.
فرماندار اقلید با بیان اینکه هیچ پروژه‌ای بدون تعریف اعتبار لازم و دریافت مجوزهای اجرایی کلنگ‌زنی نمی‌شود، تأکید کرد: پروژه‌هایی افتتاح می‌شود که تکمیل شده و به اتمام رسیده باشد.
بزرگی در بخش پایانی سخنان خود به شیوع کرونا اشاره و از همکاری اقشار مختلف مردمی، ادارات و نهادها، اصناف و بازاریان و گروه‌های جهادی ازجمله مکتب سلیمانی، نیروهای مخلص بسیج و سپاه، ناجا، کادر درمان، خبرنگاران در رعایت موازین بهداشتی و قانونی و کمک به محرومان و آسیب‌دیدگان این بیماری و… قدردانی کرد و گفت: نباید تصور کرد که اوضاع آرام شده و به پایان رسید بلکه همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود تا زحمات صورت‌گرفته به هدر نرود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *