انتقاد از ضعف رایزنی بازرگانی با کشورهای همسایه

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر به موضوع صادرات ایران و لزوم در دست گرفتن بازار کشورهای همسایه اشاره کرد و با بیان اینکه کشوری هستیم که راحتی می‌توانیم بازار همسایگان خود را اشباع کنیم، از عملکرد ضعیف سفارتخانه‌های کشور در بازاریابی و رایزنی بازرگانی انتقاد کرد.

وی این امر را یکی از دلایل رکود اقتصادی کشور خواند و گفت: از این اقتصاد چیزی جز گرانی حبابی عاید ملت‌مان نشده و اشتغالی که باید به دست آید، نیامده است.

امام جمعه اقلید خاطرنشان کرد: سال‌ها است که مقام معظم رهبری در زمینه در دست گرفتن بازار کشورهای همسایه تذکر می‌دهند اما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم.

طالبی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکید مقام معظم رهبری به آن اشاره و اظهار کرد: این بیانیه پس از سه سال، به حاشیه رفته و تنها در برخی مواقع و در حد سخن عنوان شد و اثر عملی آن چندان به مرحله اجرا و عمل در نیامده است.

وی با اشاره به برخی از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد بیانه گام دوم انقلاب اسلامی، عنوان کرد: این بیانیه با ظرافت خاص و تیزبینی همراه با آگاهی، پلی از گذشته زده و با زیبایی تمام، آن را همراه با زمان حال و آینده، به رشته تحریر درآورده است و به این موضوع اشاره دارد که در گذشته چه بودیم و اکنون به کجا رسیده‌ایم و در آینده باید به کجا برسیم.

امام جمعه اقلید با ابیان اینکه مخاطبان این بیانیه، عموم مردم به ویژه نسل نو و جوان کشور هستند، تصریح کرد: اگر نسل جوان که باید در آینده مقدرات کشور اسلامی را به دست گرفته و از ارزش‌های آن دفاع کنند، نتوانند با این بیانیه خوب آشنا شوند، نمی‌توانند آینده نظام اسلامی را خوب اداره کنند.

طالبی با تأکید بر اینکه جوانان سراسر کشور باید بدانند که راه‌حل تمام مسائل در داخل کشور است، بیان داشت: برادران و خواهران مکتب سلیمانی گام دوم انقلاب اسلامی، بنا دارند در حد توان و بضاعت، بخش‌هایی از این بیانیه را اجرایی کنند.

وی با گرامیداشت دهه مبارک فجر، و با بیان اینکه در این ایام به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، پروژه‌های خوبی در سطح شهرستان به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: در حوزه گازرسانی، آب، برق، کشاورزی و… رشد نسبتا خوبی داشتیم اما کاستی‌ها و کمبودهایی در برخی بخش‌ها همچنان وجود دارد که باید مطالبه شود و مسؤولان مربوطه پیگیر آن باشند.

امام جمعه اقلید از همراهی و حضور حماسی مردم در رژه خودرویی و موتوری که امسال به دلیل شیوع کرونا و به جای راه‌پیمایی برگزار شد، تقدیر کرد و گفت: حضور و همدلی سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، ادارات شهرستانی، تبلیغات اسلامی و هیأت‌های مذهبی  اقشار مختلف مردمی در ویژه‌برنامه‌های دهه فجر و اجرای رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه، قابل تقدیر است.

طالبی به خطای محاسباتی دشمن و نقشه‌های بیش از ۴۰ ساله آن‌ها که به شکست منجر شد، اشاره کرد و از برجام و حق مسلم جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و یادآور شد: ایران به تعهدات خود پای‌بند بود اما اروپا و آمریکا از برجام خارج شدند و مقید به اجرای تعهدات خود نبودند ازاین‌رو بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، آنکه حق دارد شرط بگذارد، ایران است.

وی ادامه داد: شرط ما این است که تمام بندهای برجام که طرف مقابل به آن‌ها تعهد داده است، اجرایی و تحریم‌ها برداشته شود.

خطیب جمعه اقلید، راستی‌آزمایی در این مورد را حق ایران دانست و گفت: باید خسارت‌های که در جریان برجام بر ایران وارد شده، جبران شود.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *