۱۱۰ میلیارد ریال برای جاده سمیرم به اقلید فارس تخصیص یافت

اصغر سلیمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید ​معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در محل این مسیر، اظهار داشت: حدود ۲ دهه از کار خاکبرداری و زیرسازی این جاده گذشته و در این سال‌ها اقدام خاصی انجام نشده بود.

به گفته وی طول مسیر جاده تا شهرستان‌های آباده و اقلید استان فارس در همجواری پادنای سمیرم، ۲۷ کیلومتر است که از این مسافت ۱۷ کیلومتر آن در حوزه استان اصفهان قرار دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم ادامه داد: این پروژه در همه این سال‌ها تنها تا مرحله زیرسازی پیش رفت و سالیان سال است که عملیات اجرایی آن راکد مانده است.

سلیمی اظهار داشت: در همان سال‌های ابتدایی ۱۷ کیلومتر این جاده که در حوزه سمیرم و استان اصفهان قرار دارد زیرسازی شد اما با توقف کار این زیرسازی‌ها از بین رفت و تخریب شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با اشاره به اینکه سال ۹۳ اعلام شده بود تکمیل این طرح به حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: با اختصاص اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریالی مراحل اصلی و زیربنایی انجام خواهد شد تا با تلاش برای گرفتن اعتبار ملی این طرح کهنه شده، بالاخره به اتمام برسد.

رییس شورای اسلامی روستای شهید بخش پادنای بزرگ سمیرم تصریح کرد: احداث این جاده بین استانی باعث دسترسی راحت‌تر مردم منطقه به استان فارس و هم‌چنین رونق گردشگری و کسب و کار کشاورزی و دامداری در این منطقه  می‌شود.

هیبت‌الله عزیزی افزود: روستاییان، اهالی بخش پادنا و شهرستان سمیرم از مسوولان انتظار دارند تا نسبت به تکمیل این طرح که مسافت سمیرم تا شیراز مرکز استان فارس را به  ۱۸۰ کیلومتر می‌رساند اقدام فوری کنند.

ابوالقاسم صباغی رییس وقت اداره راه و ترابری سمیرم در سال ۹۳ در رابطه با این طرح گفته بود: جاده روستای شهید به دژکرد فارس هر ساله در فهرست طرح‌های اعلامی به کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سمیرم قرار می‌گیرد اما به دلیل جزیی بودن اعتبارهای این کمیته، نمی‌توان آن را را تکمیل کرد.

مردم شهرستان سمیرم برای عزیمت به شیراز و استان فارس از جاده قدیم حنا- آباده تردد می‌کنند که به دلیل فرعی و نامناسب بودن وضیعت آسفالت آن در حال حاضر تردد نیز به ندرت در آن انجام می‌شود، بر همین اساس افرادی که قصد دارند به استان فارس سفر کنند بیشتر از مسیری طولانی تر یعنی جاده سمیرم- یاسوج و از طرف شهرضا به این استان سفر می‌کنند.

شهید از روستاهای بخش پادنای بزرگ در جنوب شهرستان سمیرم است که در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی سمیرم و در  ۲۸۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار گرفته است.

کلنگ احداث و شروع بکار ساخت این محور بین استانی، سال ۱۳۸۴ با حضور استاندار وقت استان اصفهان زده شده بود.

شهرستان کوهستانی سمیرم دارای ۴۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۴۰۳ کیلومتر راه روستایی است.

این شهرستان رتبه دوم راه های همسنگ و رتبه سوم راه های روستایی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

سمیرم در فاصله ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج و ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *