کشت بیش از ۱۲ هزار هکتار لوبیا در شهرستان اقلید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید، با اشاره به اینکه شهرستان اقلید به عنوان قطب لوبیای استان محسوب می‌شود گفت: بیش از ۷۰ درصد از لوبیای استان در این شهرستان تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کشت این محصول با مساعد شدن شرایط جوی از اردیبهشت ماه آغاز شد و با گذشت ۴ ماه در اواخر شهریور و اوایل مهرماه برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود ۳۱هزار تن محصول تولید و به بازار عرضه شود.
این مقام مسئول با بیان لزوم تولید بذور گواهی شده و ترغیب کشاورزان به استفاده از ارقام مناسب در شهرستان اظهار کرد: با ورود بخش خصوصی و توسعه کشت قراردادی در شهرستان کشاورزان به سمت استفاده از بذور گواهی شده و تولید بذر باکیفیت گرایش پیدا کرده و با این روش علاوه بر افزایش کیفیت و افزایش بهره وری باعث کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ارقام بذور مصرفی برای کشت، شامل ارقام مختلف چیتی و قرمز بوده که با حضور مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های مختلف تولیدکننده بذر، رقم‌های جدیدی، چون چیتی صالح، غفار، کوشا و صدری، لوبیای قرمز دادفر و لوبیا سفید درسا نیز توسط مراکز تحقیقاتی و کشاورزان در سال‌های اخیر کشت و به سبد بذری کشاورزان شهرستان افزوده شده است.
میرطالبی همچنین بیان داشت: در راستای مصرف بهینه آب، در مزارع لوبیا آبیاری با نوار تیپ، مه پاش و سایر سیستم‌های نوین آبیاری، در دستور کار قرار گرفته و تاکنون بیش از ۸ هزار هکتار از این مزارع مجهز به سیستم آبیاری نوین شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *