Friday 29 March 2024
کد خبر : 346
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 تیر 1400 - 21:13
- بازدید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: ؛

حال ۱۸۰ بیمار کرونا در فارس وخیم است

مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان فارس بستری هستند یک هزار و ۶۰۴ نفر است و از این تعداد، ۱۸۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.؛

عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۸۷ هزار و ۵۸۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۸۲ هزار و ۹۷۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۵ هزار و ۴۶۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۷۲۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۰۱ هزار و ۷۰۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۶۰۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۸۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

وی همچنین از بهبودی ۲۷۲ هزار و ۱۲۱ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۵ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کرونا  از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۸۵۶ نفر اعلام کرد.

وی با اعلام آمار جانباختگان ناشی از این بیماری در شهرهای فارس به تفکیک از ابتدای شیوع تاکنون، سه هزار و ۳۴۴ مورد را مربوط به شیراز؛ ۳۲۵ مورد مرودشت؛ ۲۶۹ مورد کازرون؛ ۱۲۸ مورد داراب؛ ۱۱۷ مورد آباده؛ ۱۰۳ مورد ممسنی؛ ۷۴ مورد اقلید؛ استهبان و نیریز هر کدام ۷۰ مورد؛ لامرد ۶۹ مورد؛ فیروزآباد و کوار هر کدام ۶۱ مورد؛ ۵۰ مورد سپیدان؛ ۴۳ مورد قیروکارزین؛ ۴۱ مورد خرامه؛ زرقان ۴۰ مورد؛ ۳۹ مورد کوهچنار؛ ۳۷ مورد خرمبید؛ ۳۵ مورد رستم؛ ۳۳ مورد ارسنجان؛ ۳۰ مورد بوانات؛ زرین دشت و سروستان هر کدام با ۲۹ مورد؛ ۲۸ مورد بیضا؛ ۲۶ مورد مهر؛ ۲۵ مورد پاسارگاد ۱۰ مورد فراشبند؛ ۸ مورد بختگان و ۲ مورد سرچهان عنوان کرد و یادآور شد: مابقی آمار جانباختگان ناشی از کرونا در استان فارس نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان اعلام کرد.

این مقام مسئول در دانشگاه اعلام کرد: وضعیت مناسبی به دلیل گسترش روزافزون به دلیل کرونای هندی  در استان نداریم. شهر شیراز و ۱۵ شهرستان دیگر دچار وضعیت قرمز هستند که از امروز تمهیدات لازم برای اعمال محدودیت ها برای شهرهای قرمز فراهم شده است.

همتی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده علایم کروناویروس، از مراجعه مستقیم به بیمارستان ها بپرهیزند و ابتدا به یکی از  ۴۶ مرکز  منتخب درمان سرپایی کرونا در استان مراجعه کنند تا در صورت نیاز، طبق تجویز پزشک آن مرکز، بیمار به مراکز درمانی ارجاع داده شود.

وی در پایان افزود: برای دریافت آدرس مراکز ۱۶ ساعته می توانید به سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آدرس https://sums.ac.ir/R-hktzNxe مراجعه کنید.

منابع : ناموجود
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها : ،



آرشیو

 بازی مختار  بازی سفیر عشق