احیای امر به معروف و نهی از منکر ضامن حیات و زندگی در جامعه است

به گزارش صبح اقلید، حجت الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر را لازمه زندگی انسان خواند و گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای وجود نداشته باشد، آن جامعه حیات نداشته و زنده نیست حتی اگر به ظاهر زندگی و نما داشته باشد.

وی به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت این سنت الهی اشاره و از تأکید های مقام معظم رهبری در احیا و چگونگی اجرای آن سخن گفت و بیان داشت: به فرمایش امام خمینی (ره) اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برقرار شود، تمام واجبات برقرار خواهد شد.

امام جمعه اقلید در ادامه به تنفیذ ریاست جمهوری و جایگاه و اهمیت حکم ولی فقیه پس از انتخاب مردم و رأی مردم اشاره و تعابیر ستودنی مقام معظم رهبری در حکم تنفیذ ریاست جمهوری اسلامی، آیت الله رئیسی، ازجمله شخصیت مردمی و عالیقدر از تبار سیادت و علم، مزین به پرهیزگاری و خردمندی، دارای سوابق درخشان مدیریت، با عزم راسخ در پیمودن مسیر نورانی انقلاب اسلامی ، عالم فرزانه و خستگی ناپذیر و کارآزموده را برشمرد و عنوان داشت: این صفات علاوه بر اینکه مایه مباهات است، موجب سنگین تر شدن مسؤولیت ایشان نیز می شود.

طالبی حرکت جهشی برای خدمت به مردم در تمام عرصه ها، بکارگیری مدیریتی باکفایت و جهادی، دانا و شجاع، بسیج توانمندی های آشکار و نهان در ملت به ویژه جوانان، به میدان آورددن کار و تلاش سازنده، مانع زدایی از سر راه تولید، پیگیری مجدانه سیاست تقویت پول ملی، هموارسازی مسیر اعتلای مادی و معنوی ملت و شتاب بخشیدن به حرکت کشور به سمت جایگاه شایسته اش، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تحفف آرمان های نظام اسلامی، مردمی بودن و مردم ماندن و… ازجمله مطالبات و خواسته های مردم و ولی امر مسلمین از ریاست جمهوری برشمرد.

خطیب جمعه اقلید اظهار داشت: به خوبی می دانیم که مشکلات کشور از گرانی های بی سروسامان ، وضعیت مسکن ئ زمین، ماجرای برجام، مشکلات اقتصادی کشور تا سیاست خارجی، بخشی از مشکلات اداری کشور در رابطه با مردم، وجود فساد و مفسدان در بخش هایی از کشور و…، چیز کمی نیست که بشود برای رفع و حل آن ها معجزه و یک شبه طی کرد.

وی ادامه داد: به جناب رئیسی حق می دهیم که عبور از این مشکلات نه کار آسانی است نه یک شبه، اما تمام مشکلات قابل حل بوده و راه حل آن ها در داخل کشور است و نباید رفع آن ها را به خارج از کشور گره زد.

امام جمعه اقلید تصریح کرد: با استعداد و ظرفیتی که داریم می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

امام جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و تأکید بر برگزاری آیین عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، تصریح کرد: از عزاداران حسینی خواهش می کنیم برای حفظ سلامت و دیگران، پروتکل های بهداشتی باید رعایت شود.
طالبی عنوان کرد: باید در راستای اداری نذورات با بهداشت و درمان هماهنگی های لازم انجام شود و برای حفظ و اجرای سلامت، امنیت و نظم با بسیج و نیروی انتظامی در برگزاری مراسم ها همکاری و همراهی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *