Friday 29 March 2024
کد خبر : 395
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 مرداد 1400 - 6:55
- بازدید

پروژه راه‌آهن «اقلید-یاسوج» تعطیل شد

پروژه احداث راه آهن « اقلید-یاسوج » در حوزه راه و شهرسازی استان فارس به دلیل کمبود اعتبار تعطیل شده تا منتظران سوت قطار مأیوس شوند.؛

احداث راه آهن اقلید-یاسوج در سفر اول دولت نهم به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب ولی به دلایل مختلف از جمله نداشتن توجیه اقتصادی اجرایی نشد تا اینکه در سال 1394 کلنگ زنی شد ولی بعد از گذشت 7 سال هنوز کار خاصی در این پروژه انجام نشده است.

راه آهن اقلید به یاسوج در سال 90 ردیف اعتباری گرفت و در واقع در جدول پروژه‌های ملی قرار گرفت و امید را به مردم کهگیلویه و بویراحمد هدیه کرد زیرا با این پروژه بخشی را بن بست ارتباطی رفع مشکل می‌شد.

در سال‌های اول آغاز عملیات اجرایی راه آهن اقلید -یاسوج با ارز 3500 تومانی یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که با شرایط امروز اعتبار مورد نیاز بدون شک به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.

در سال‌های اخیر با اعتبارات ناچیز کمتر از 10 میلیارد تومان در بودجه کشور برای این پروژه راه به جایی برده نشده و در آخرین اقدام انجام شده پیمانکار عطای تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه را به دلیل نبود اعتبار به لقایش بخشیده است.

فاز اول پروژه احداث راه آهن اقلید به یاسوج به طول 22 کیلومتر از سمت اقلید در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی استان فارس بوده که هم اکنون به دلیل کمبود اعتبار تعطیل شده است.

شیرمحمد راستا، معاون ساخت و توسعه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی پروژه احداث راه آهن اقلید-یاسوج به دلیل کمبود اعتبار خبر داد و گفت: فاز اول این پروژه در استان فارس واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه این استان به شبکه ریلی کشور متصل نیست، افزود: طول پروژه راه‌آهن یاسوج ــ اقلید را 176 کیلومتر است که بدون شک در صورت تکمیل و بهره برداری در توسعه استان نقش بسزایی دارد.

منابع : ناموجود
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


آرشیو

 بازی مختار  بازی سفیر عشق