انتقاد از ضعف در سواد رسانه ای/ دشمن می خواهد با استفاده از فضای مجازی، ما را به جان هم اندازد

به گزارش صبح اقلید، حجت الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر اظهار داشت: در پی شیوع و همه گیری کرونا در کشور، مقام معظم رهبری دستورالعملی بر لزوم همکاری جدی دستگاه های اجرایی کشور با ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ فرمودند.

وی با بیان اینکه در این دستورالعمل، همکاری با بهداشت و درماان در راستای دراختیارقرار دادن امکانات و تجهیزات موجود و لازم به این بخش از جمله اولویت های عنوان شده بود، تصریح کرد: مسئله رزمایش مواسات و کمک های مؤمنانه با مرکزیت و محوریت مساجد از دیگر موضوعاتی بود که در فرمایشات مقام معظم رهبری نمود بیشتری داشت.

اشاره به ارکان مسجد، شناسایی افراد آبرومند ضربه خورده از کرونا و کمک به آن ها، لزوم استفاده و تزریق واکسن(اعم از خارجی یا داخلی که در کشور موجود است)، روبه راه شدن روند واردات با تمهیدات ریاست جمهوری، عنایت خاص به توسلات، اخلاص و بهره گیری از فضل الهی و… از دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری بود که طالبی از آن ها سخن گفت.

خطیب جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به جنگ نرم اشاره و بیان کرد: همانگونه که از نامش پیداست، جنگ نرم، جنگی آرام و زیرپوستی به منظور هماهنگ سازی افکار عمومی با اهداف دشمن است که اصلی ترین رکن آن، تبلیغات با ابزار رسانه است.

وی ادامه داد: جنگ نرم در خدمت دشمن است تا با استفاده از ابزار تبلیغاتی، از موقعیت ها و مشکلات موجود در کشور به نفع خود و برای رسیدن به اهدافش استفاده کند.

امام جمعه اقلید تصریح کرد: جنگ نرم آرام و تدریجی است و به صورتی اتفاق می افتد که متوجه حمله دشمن و تحریم های آن در لحظه نمی شویم.

طالبی به تشریح جنگ نرم ادامه داد و آن را آسیب محور خواند و گفت: جنگ نرم جاهای حساس را هدف قرار می دهد ازجمله اغراق و بزرگنمایی آسیب های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

خطیب جمعه اقلید یادآور شد: جنگ نرم تضادآفرین، تردیدآفرین، تفرقه انگیز، نفاق آفرین، مایه بدبینی، ایجاد تحریک احساسی و…است.

امام جمعه اقلید با بیان اینکه متأسفانه سواد رسانه ای ما کافی نیست، عنوان داشت: دشمن با بهره برداری از فضای مجازی به دنبال ایجاد فاصله بین ما با نسل جوان است و می کوشد ما را به جان هم اندازد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *