Friday 29 March 2024
کد خبر : 401
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 مرداد 1400 - 7:20
- بازدید

بررسی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در توئیتر وکلای مردم

نمایندگان مردم در خانه ملت در صفخه شخصی خود در توئیتر نظرات خود را درباره کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم منتشر کردند. ؛

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظرات خود را درباره وزرای پیشنهادی از سوی دولت سیزدهم،در توئیتر منتشر کردند:

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:
‏در مطالعه و بررسی اولیه لیست کابینه آیت الله رئیسی ۴ یا ۵ وزیر پیشنهادی وزانت لازم را برای تصدی پست وزارتخانه‌های مهم ندارند؛چه از نظر رزومه کاری، عملکرد و یا سابقه…

نمایندگان انقلابی جهت کارآمدی دولت انقلابی به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل خواهند کرد. خط قرمز فقط منافع ملت است.

 

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان  و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:
‏وزیرپیشنهادی آموزش و پرورش باچند سال سابقه بعضا غیرمرتبط وصرفا فعالیت های آموزشی؛چگونه قرار است پاسخگوی چالش ها و  دغدغه های پر مخاطره بیش ازیک میلیون ‎معلم باشد؟
وزارتخانه ای که بیش از۱۵میلیون دانش آموز آینده ساز کشور رامدیریت می کند باید به السابقون متخصص و متعهد این عرصه سپرده شود

 

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در توئیتی نوشت:
‏امروز، روز سهم‌خواهی و تفرقه افکنی نیست!
قطعا مجلس با دقت صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی خواهد کرد و آنهایی که تجربه و تخصص کافی در شرایط جنگی امروز را ندارند، بدون ذره‌ای تعارف کنار گذاشته خواهند شد. فرصتی برای سعی و خطا باقی نمانده است.

 

سیدمسعود خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس در توئیتی نوشت:
‏معرفی دانشمند متخصص، دکتر بهرام ‎عین اللهی به عنوان وزیر پیشنهادی ‎ بهداشت و درمان، با توجه به سابقه سالها حضور ایشان در این وزارتخانه، تجارب موفق مدیریت بحران از دوران ‎ دفاع مقدس تاکنون و مقبولیت در جامعه پزشکی، می تواند نویدبخش بهبود وضعیت نابسامان فعلی بویژه در همه گیری ‎ کرونا باشد.

 

معصومه پاشایی بهرام نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون صنایع مجلس در توئیتی نوشت:
‏حسین امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی وزارت خارجه آشنا و مسلط به حوزهء کاری خودش، که اعتقاد راسخش به دیپلماسی اقتصادی با اولویت بندیِ همسایگان، آسیا، آفریقا، اروپا و… خبر از تحولی عظیم در وزارت خارجه می دهد.

 

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توئیتی نوشت:

کابینه معرفی شده نمره خوبی دارد.
اینکه برخی ها دنبال چهره‌های قدیمی و معروف می‌گردند، با جوانگرایی و چرخش نخبگان همخوانی ندارد.
کارنامه قبول، پاکدستی و ضدفساد، دارای برنامه و روحیه کار جهادی از جمله معیارهای بررسی است.
مصداق آن دکتر خاندوزی وزیر پیشنهادی برای وزارت اقتصاد است.
سید مرتضی خاتمی، نائب رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

‏برخلاف برخی گمانه زنی ها در مورد ‎کابینه آیت اله رئیسی، معرفی چهره های انقلابی، مجرب و متخصص برای اکثر وزارتخانه ها، این امید را ایجاد می کند که مطالبات ‎ مردم برای حل مشکلات و ‎ تحول در ساختار اجرایی کشور، محقق شود.
‎ دولت مردمی…
‎ ایران قوی…

 

مهدی عسگری نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در توئیتی نوشت:
‏پاسخگویی به انتظارات از دولت قوی ‎کابینه‌ کارآمد را می‌طلبد.برخی از وزاری پیشنهادی تناسب چندانی باوزارتخانه مربوطه ندارند.
آیا وزیرپیشنهادی آموزش و پرورش توانایی اداره وزارتخانه آموزش وپرورش با ۱میلیون سرمایه انسانی و ۱۴میلیون مخاطب را دارد؟
مجلس به نمایندگی از ملت رسالت مهمی در پیش دارد.

 

حسین حاتمی نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

دولت  قوی کابینه قوی می خواهد. پاستورنشینان سیزدهم آزمون سخت ‎بهارستان را در پیش دارند.گزینه هایی که رزومه ضعیفی دارند، به فکر برنامه قوی باشند !!! وگرنه قید پاستور را بزنند.

 

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در توئیتی نوشت:

‏دکتر خاندوزی علی رغم سن جوان، هم تجربه عالی و هم تخصص بالایی در حوزه اقتصاد دارند، نکته اساسی این است که وزارت اقتصاد احتیاج به وزیری دارد که در حوزه تئوری و علم اقتصاد آگاه باشد.
بنده این قابلیت را در ایشان می بینم.

 مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون انرژی مجلس در توئیتی نوشت:
در جلسه با وزرای پیشنهادی، فراکسیون  شهید دیالمه علاوه بر شرایط لازم (توانمندی، تخصص) بر چند موضوع محوری تمرکز خواهد داشت:
شفافیت
فسادستیزی
ما وزرای چند هزار میلیاردی و یا مرتبط با کوچکترین پرونده فساد را بر نمی تابیم، البته آرزو داریم که هیچکدام ان شاءالله مشکلی نداشته باشند.

 

مجتبی توانگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس  درمجلس و رئیس کمیته اقتصاد انرژی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:
‏آقای ‎زارع‌پور حتی یک روز سابقه اجرایی در وزارتICT یا حتی شرکت‌های وابسته به آن‌ را نداشته است.مجموعه ICT بیش از ۱۰۰هزار نفر پرسنل دارد. آیا یک نفر از میان ایشان نمی‌توان پیدا کرد؟
فرد جدید حداقل دو سال زمان نیاز خواهد داشت تا دستگاه را بشناسد. الان فرصت سعی و خطا نیست.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

کارهای بزرگی که رستم قاسمی با مدرک مهندسی عمران به عنوان فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در احداث بنادر، فرودگاهها، آزادراهها، بزرگراهها،جاده های اصلی، فرعی و روستایی و مسکن داشته، تاییدی بر صلاحیت علمی و تجربی ایشان برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است.

 

فرهاد طهماسبی نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان و عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

برادر گرانقدر احمدوحیدی بعنوان یکی از گزینه های پیشنهادی سرآمد درلیست کابینه است تقوا،تجربه مرتبط وموثر،سابقه مدیریت ملی،رشته تحصیلی مرتبط،اعتقادبه وفاق ملی و…ازخصوصیات بارز ایشان است قطعاخادمان ملت درمجلس شورای اسلامی این ویژگی ها را لحاظ خواهند نمود.

 

هادی بیگی‌نژاد نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس در توئیتی نوشت:

بررسی های اولیه نشان می‌دهد آقای اوجی، وزیر پیشنهادی نفت، هم مشکلات نفت را خوب میشناسد و هم اراده‌ی لازم برای رفع آنها را دارد. امیدوارم ایشان فارغ از سهم خواهی ها یک تیم مؤمن، کارآمد و فساد ستیز را نیز بکار بگیرد.

 

مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در توئیتی نوشت:

با اینکه گمانه ها  رستم قاسمی را برای تصدی وزارت نفت مطرح کرده بودند اما رزومه فوق العاده آقای قاسمی در ابر فعالیت های عمرانی، جاده سازی و مسکن، تاییدی بر معرفی بجا ایشان توسط رئیس جمهور محترم در تصدی  وزارت راه  شهرسازی است.

سید احسان خاندوزی با دیدگاه های علمی و تخصص در اقتصاد ، سبقه فساد ستیزی و تحول گرایی از بهترین های لیست رئیس جمهور محترم می باشد.

حجت‌الله عبدالملکی با تخصص در اقتصاد در معاونت اشتغال و  خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) می تواند نگاه سرمایه داری را در بخش های اقتصادی  وزارت رفاه به نگاه حمایتی و اشتغال زایی تغییر دهد.

 

محسن فتحی رییس مجمع نمایندگان استان کردستان و عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس در توئیتی نوشت:

حضور جوانانی مثل دکتر عبدالملکی در کابینه از نکات مثبت و امیدوارکننده ای است که نشان می دهد اتکای دولت سیزدهم به جای پیرمردهای فسیلی که تفکرات آن ها در غرب شکل گرفته به جوانانی است که راه حل مشکلات را در داخل می دانند.

 

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

انتخاب سردار  احمد وحیدی با مدرک دکتری مدیریت راهبردی و سوابق طولانی نظامی، امنیتی و سیاسی در سپاه، وزارت دفاع و مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان  وزیر پیشنهادی کشور (وزارتخانه سیاسی، امنیتی و عمرانی)، یکی از بهترین انتخابهای اقای رئیسی در  کابینه سیزدهم است.

 

مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در توئیتی نوشت:

به نظر می رسد با توجه به سابقه علمی، امنیتی و نظامی  احمد وحیدی در وزارت دفاع و عضویت در مجمع تشخیص مصلت نظام، ایشان یکی از تخصصی ترین انتخاب های آقای رئیسی در کابینه سیزدهم باشند.

مهندس اوجی با توجه به سابقه به فعالیت در سطوح مختلف وزارت نفت و آشنایی با چالش های پیچیده این وزارت خانه یکی از موفق ترین وزرای نفت از ابتدای انقلاب اسلامی خواهد بود و بعید است در جلب اعتماد مجلس به مشکلی برخورد کند.

مدیریت راهبردی….

 

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توئیتی نوشت:

بنده به عنوان مسئول کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات کمیسیون صنایع ومعادن مجلس، ‎ دکتر زارع پور را جوان باسواد، دارای کارنامه خوب، مؤمن و با انگیزه و مسلط بر کار مخصوصا در حوزه فناوری اطلاعات دیدم. امیدوارم با رأی اعتماد مجلس فرصت خدمت در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم گردد.

 

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود و نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس در توئیتی نوشت:

‏اراده مجلس برمبنای کمک و تعامل با دولت آینده است و اکنون بزرگترین کمک، بررسی دقیق و بدون تعارف وزرای پیشنهادی است تا افرادی بر سرکار بیایند که اندازه توان آنها به اندازه وعده‌های انتخاباتی باشد
برای ساخت ‎ایران قوی به ‎دولت قوی نیازمندیم.

 

سیداحسان خاندوزی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در توئیتی نوشت:

از اعتماد آقای رییس‌جمهور سپاسگزارم. سند تحول اقتصادی دولت را تدوین کرده‌ و چنانچه مجلس محترم به بنده رای دهد، بسرعت و با ترکیبی از متخصصان باتجربه و جوانان باانگیزه، کار را آغاز خواهیم کرد. دیگر مجال فرصت‌سوزی نداریم.

 

مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در توئیتی نوشت:

بار دیگر تاکید می کنم که ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمامی سوابق مدیریتی وزرای پیشنهادی را با حساسیت هرچه تمامتر و بیشتر از کابینه های قبل بررسی و به هیچ وجه از خطوط قرمز حقوق مردم ،  منافع ملی و  شایسته سالاری و  تخصص گرایی عبور نخواهیم کرد.

ضمن لزوم نگاه مثبت به جوانگرایی در دولت، مجلس گزینه های جوان معرفی شده برای   کابینه را با حساسیت بیشتری مورد کنکاش و بررسی قرار خواهد داد.

منابع : ناموجود
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


آرشیو

 بازی مختار  بازی سفیر عشق