لزوم برخورد با تصرف‌های ایجاد شده در حریم رودخانه شادکام

به گزارش صبح اقلید، علی نجاتی در نخستین جلسه کمیته محلی تالاب کافتر که با حضور برخی از مسؤولان شهرستانی و ذی‌نفعان در سالن اجتماعات فرمانداری اقلید برگزار شد، با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال 99 و ابتدای سال 1400 که در حوزه آبریز کافتر صورت گرفت، اظهار داشت: با اعتباراتی که محیط زیست در سال 1399 برای تالاب کافتر در نظر گرفته شد، برخی از موانع ایجادشده در مسیر رودخانه شادکام منتهی به تالاب کافتر برداشته و رفع شد.

وی با بیان اینکه علیرغم اقدامات صورت گرفته، هنوز هم موانع زیادی در طول مسیر رودخانه شادکام وجود دارد، بیان کرد: امیدواریم با اعتبارات درنظرگرفته شده در سال 1400 برخی از این موانع در اطراف روستای آب باریک برداشته شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید افزود: رودخانه فصلی شادکام یکی از اصلی ترین منابع تأمین کننده آب تالاب کافتر است که متأسفانه طی چندین سال گذشته تعرض و تصرف بسیار زیادی به حریم این رودخانه صورت گرفت.

نجاتی ادامه داد: با تصرفات صورت گرفته در برخی از نقاط، حتی مسیر رودخانه اصلا مشخص نیست.

وی سخنان خود با اشاره به کارهای مطالعاتی در حال اجرا توسط سازمان آب، به منظور مشخص کردن مسیر و حریم رودخانه شادکام برای رفع مشکلات ایجاد شده در طول مسیر این رودخانه، خواستار همکاری سایر ادارات و نهادها جهت برطرف شدن مشکلات احیا زیست بوم تالاب کافتر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *