لزوم تلاش برای احیا و زنده نگه داشتن وقف

به گزارش صبح اقلید، حجت الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: طبق فرمایش امام خمینی (ره)، نیروی انتظامی از یک طرف باید در برابر اراذل و اوباش با شدت برخورد کند تا امنیت جامعه دچار اختلال نشده و مردم در آرامش و اطمینان خاطر زندگی کنند و از طرفی باید نسبت به افراد عادی و مردم، با دوستی و رفاقت رفتار کند تا واهمه و ترسی نباشد.
وی افزود: نیروی انتظامی، مسؤولان و تمام خدمتگزاران زحمتکش و خدوم براساس فرمایش مقام معظم رهبری باید کار و مسؤولیت خود را خدمت و وسیله تقرب الهی بدانند و برای رضای خداوند متعال کار کنند و با دقت و توجه به انضباط و جهد در کار، تلاش کنند تا از ضعف های خود بکاهند.
امام جمعه اقلید وقف را سنت الهی ماندگار خواند و با بیان اینکه این سنت الهی ریشه قرآنی دارد، به آیات قرآنی و روایات اسلامی اشاره و عنوان کرد: باتوجه به نیاز مبرم اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و… داخلی و خارجی امروز، لازم است که علاوه بر آنچه در گذشته وقف میشد، در اموری همچون اماکن دینی، مساجد،کتابخانه و… نیز وقف صورت گرفته و در اداره اوقاف ثبت شود تا در طول زمان در آن تغییری صورت نگیرد.
طالبی با تأکید بر لزوم تلاش برای احیا و زنده نگه داشتن وقف و اشاره به جایگاه و اهمیت این سنت الهی، تصریح کرد: امروز که در عصر غیبت کبری به سر برده و از نعمت ولایت مطلقه فقیه برخورداریم، درصورت نیاز در موارد استثنا مانند کرونا، می توانیم با هماهنگی و اجازه ولی امر، در راستای نیت واقفین، از وقف استفاده کنیم.
امام جمعه اقلید در ادامه روز روستا و عشایر را تبریک گفت و با بیان اینکه این قشر نسبت به شهرها از امکانات کمتری برخوردار هستند، عنوان داشت: در جریان کرونا که دانش آموزان و دانشجویان مجبور به استفاده و شرکت در کلاس ها به صورت مجازی بودند، دانش آموزان و دانشجویان روستایی به دلیل عدم برخورداری از اینترنت از این فرصت نتوانستند استفاده کنند یا به سختی در کلاس های مجازی شرکت می کردند که این نمونه ای از محرومیت این قشر است.
وی عمران و آبادانی کمتر روستاها نسبت به شهرها را از دیگر محرومیت روستاییان و عشایر عنوان و تصریح کرد: عدالت اجتماعی حکم می کند که دولت جهادی و انقلابی به طور خاص به این مجموعه توجه داشته باشد.
طالبی با اشاره به دسترسی راحت تر جامعه شهری به امکانات، بهداشت، درمانگاه، بیمارستان و… در حوادث مختلف، یادآور شد: باید آسیب شناسی کرد و برای حل و رفع مشکلات کوشید.
خطیب جمعه اقلید سپس با بیان اینکه ورزش نماد یک فرهنگ و سیاست انتقال ارزش ها در جهان گردیده است، از اهمیت آن و افتخارآفرینی قهرمانان ملی در عرصه های مختلف و نمونه هایی از نشان دادن ارزش ها و آرمان های کشور سخن گفت.
طالبی در بخش پایانی سخنان خود از دولت تحول و انقلابی و جهادی که طی مدت کوتاه توانسته چندین کار از جمله تهیه واکسن ضدکرونا و تزریق آن، سفرهای استانی، توجه به بازار و دردستورکار قرار دادن معیشت مردم و…را انجام داده و موفقیت کسب کند، تقاضا داریم، به مسئله اشتغال که موجب مهاجرت روستاییان به شهرها شده است، توجه ویژه داشته باشد.
وی با بیان اینکه طبق آمار، در برخی از روستاهای استان فارس، مهاجرت 80 درصدی صورت گرفته، یادآور شد: استان فارس چهارمین استان کشور در مهاجرت از روستا به شهرها محسوب می شود.
طالبی گفت: براساس آمار مرکز آسیب های اجتماعی وزارت کشور، میزان حاشیه نشینی در فارس از سال 1390 تاکنون بیش از 3 و نیم برابر شده و علت 60 درصد این مهاجرت ها عدم وجود اشتغال است.
امام جمعه اقلید از بدحجابی های آزاردهنده نیز گلایه کرد و با تأکید بر فرهنگ سازی، گفت: از دولت انقلابی و جهادی تقاضا می شود برنامه ای در این زمینه داشته باشد و صداوسیما و سایر نهادهای مربوطه اجرایی را موظف و ملزم به ارائه راهکار برای جلوگیری صحیح از این معضل کند.
خطیب جمعه اقلید با اشاره به اینکه فروش و مصرف مواد مخدر به اشکال و رنگ های مختلف در جامعه شیوع پیدا کرده است، بیان داشت: نیروی انتظامی و بسیج و سپاه در کنترل و جلوگیری از این معضل تلاش بسیاری کردند اما همت بیشتر و حمایت بهتر مسؤولان لازم است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *