Friday 29 March 2024
کد خبر : 522
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مهر 1400 - 12:18
- بازدید

استاندار فارس خبر داد؛

اجرای قرنطینه هوشمند از سوم آبان در فارس

استاندار فارس از اجرایی شدن قرنطینه هوشمند از اولین روزهای آبانماه در این استان خبر داد و از عموم مردم برای مشارکت در واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹ با هدف کمک به ارتقاء سلامت جمعی دعوت کرد. ؛

به گزارش صبح اقلید، محمدهادی ایمانیه در نود و هفتمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان فارس، با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون در کنترل شیوع کرونا، گفت: عموم مردم اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان و افرادی که مشمول دریافت واکسن هستند و تاکنون اقدام نکرده‌اند باید هر چه سریع تر به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی با صدور دستور اجرای طرح قرنطینه هوشمند از دوشنبه سوم آبان ماه در استان فارس، اضافه کرد: بر اساس این طرح کارمندان همه بخش‌ها شامل ادارات، نهادها، بانک‌ها، صاحبان کسب و کارهای مختلف و بخش حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی حتما باید تزریق واکسن را انجام داده باشند.

استاندار فارس با بیان اینکه مسافرینی که قصد استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفر دارند تنها در صورت تزریق واکسن یا ارائه تست منفی تشخیص کرونا(PCR) می‌توانند از سیستم حمل و نقل عمومی بین شهری و استانی استفاده کنند، گفت: طبق مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هر نوع صدور و تمدید مجوز در حوزه فعالیت‌های مختلف منوط به تزریق واکسن است.

براساس دستور استاندار فارس، همه ادارات و نهادها مکلف به همکاری برای نظارت و اجرای کامل طرح قرنطینه هوشمند و برخورد با متخلفین بر اساس مقررات و ضوابط هستند.

استاندار فارس همچنین از مسئولان دانشگاه‌های سراسر استان خواست اقدامات لازم را برای تکمیل واکسیناسیون دانشجویان انجام دهند.

ایمانیه پیرامون مصوبات این جلسه گفت: با تصویب ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همه شهرداری‌ها در فارس موظف به اجرای طرح قرنطینه هوشمند در بخش‌های مختلف حمل و نقل عمومی شهری خواهند بود و باید واکسیناسیون رانندگان این بخش را تکمیل کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه تداوم طرح شهید سپهبد سلیمانی در دو موضوع واکسیناسیون و قرنطینه هوشمند از دیگر مصوبات این جلسه بود، افزود: با توجه به احتمال وقوع پیک ششم کرونا، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان باید همه امکانات، تجهیزات و تجربیات خود را برای مقابله و پیشگیری به کار گیرند.

ایمانیه همچنین درباره بازگشایی مدارس نیز تاکید کرد که این امر مشروط به رعایت کامل پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌ها و قوانین توسط دانشگاه علوم پزشکی است.

استاندار فارس در ادامه بر لزوم اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق و به موقع با استفاده از ظرفیت صدا و سیما، رسانه‌های رسمی، فضای مجازی و… با هدف مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد.

انتهای پیام

منابع :
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


آرشیو

 بازی مختار  بازی سفیر عشق