هفته وحدت نماد عزت ماست

به گزارش خبرنگار شیرازه از اقلید، حجت الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر به کاپیتولاسیون در سال 1343 اشاره و با بیان اینکه وضع این قانون به معنای مصونیت قضایی بیگانگان در کشور و عدم محاکمه آن ها باوجود ارتکاب به هرگونه قتل، غارت، جنایت و خلافی است، اظهار کرد: در ایران نیز در زمان طاغوت، به دستور شاه این قانون را به مجلس آن زمان برده و به تصویب رساندند و مصونیت اتباع آمریکا را تأیید کردند.
وی بیان داشت: با تصویب و تأییت کاپیتولاسیون، اتباع آمریکایی علاوه بر حقوق های کلانی که به جیب زدند، مصونیت قضایی نیز داشته و از ارتکاب به هر جرم و جنایتی نیز واهمه نداشتند به این صورت بود که صدای فریادرسی امام خمینی (ره) بلند شد و به علما و سیاستمداران و ملت ایران اعلام خطر کردند و عنوان داشتند که به داد مملکت و اسلام برسید که هردو ازدست رفت.
خطیب جمعه اقلید یادآور شد: باوجود اینکه امام خمینی (ره) تبعید شده و دور از وطن بودند، اما موج بیداری در کشور به وجود آوردند و همان فریاد، زمینه پیدایش انقلاب اسلامی شد.
امام جمعه اقلید با بیان اینکه امروز بالاترین افتخار برای ما این است که در سایه انقلاب اسلامی زندگی می کنیم، اظهار داشت: قطع ایادی استکبار و اجانب از کشور، حفظ عزت و شرف، ایستادگی و استقلال، تکیه بر توان داخلی و افزایش ظرفیت ها، قدرتمندشدن و کسب جایگاه در منطقه و جهان و…ازجمله نتایج انقلاب اسلامی است.
طالبی با بیان اینکه لازمه دفاع، صبر و استقامت است، تصریح کرد: نسل نوجوان باید بدانند که ما این عزت و قدرت و شوکت را به بهای کم بدست نیاورده ایم بلکه معادل خون شهدایی است که در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از حرم ها و امنیت نظام اسلامی ریخته شد.
وی بیان کرد: در اینکه ما را از جهات مختلف تحریم کردند، شکی نیست اما برای مبارزه با آن ها دست بسته نیستیم بلکه از نظر نیروی انسانی و منابع، دستمان پر است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، خنثی کردن تحریم ها دست خودمان است.
خطیب جمعه اقلید اظهار داشت: دولت انقلابی ما نباید به هیچ وجه، توجهی به آمریکا و اروپا و وعده های دروغین شان داشته باشد زیرا دروغ آن ها بارها به اثبات رسیده است.
وی افزود: تمام توجه و اتکا ما باید به ظرفیت های درون و داخل کشور باشد چراکه مردم ما با اعتقاد به شعار ما می توانیم، انقلاب را به پیروزی رسانده و 40 سال تحریم های ظالمانه را پشت سر گذاشتند.
امام جمعه اقلید وحدت رویه و انسجام بین قوا و فرماندهی واحد دستگاه های اجرایی را نشان از برداشتن گام های عملی برای یک نقشه راه به منظور خنثی کردن تحریم ها، کاهش وابستگی اقتصادی به نفت و… عنوان کرد و گفت: راه ها و ظرفیت هایی وجود دارد که بند ناف اقتصاد کشور را از نفت جدا کنیم.
طالبی در ادامه با اشاره به سفر بالاترین مقام نظامی کشور به پاکستان، روسیه، ترکیه و سوریه و…یه دعوت رؤسای کل نیروهای مسلح برخی از این کشورها، بیان کرد: این اتفاقات نوعی رزمایش ترکیبی با طعم امنیت، دیپلماتیک و نظامی است و هشدارهای روشن با اخطار برای دشمنان ایران اسلامی و مزدوران آن ها به همراه دارد.
وی تأکید کرد: نتیجه حرکت در زمینه دیپلماسی فعال و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، نشان از تلاش برای پیوند دادن همسایگان در قالب یک هم گرایی با هدف مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر، حل بحران های منطقه ای و…است.
امام جمعه اقلید سپس به ماجرای انفجارهای انتحاری که طی دو هفته گذشته در مساجدی در افغانستان اتفاق افتاد، اشاره و تصریح کرد: تنش های مذهبی، نتیجه توطئه های استکبار جهانی و در رأس آن ها، آمریکای جنایتکار است.
خطیب جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود هفته وحدت را گرامی داشت و با بیان اینکه این هفته نماد عزت ماست، عنوان داشت: ائمه (ع) در طول حیات طیبه شان، شیعیان را به گونه ای تربیت کردند که باوجود توطئه های دشمن، همواره هوشیار بوده اند.
وی گفت: امروز نیز به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری این هوشیاری، وحدت و بصیرت بین ملت و جامعه اسلامی وجود دارد و به همت رئیس جمهور و با تأسی از امامین انقلاب اسلامی، در دولت نیز احیا و زنده است.
خطیب جمعه اقلید با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان فارس و نماینده ایشان به شهرستان اقلید و با تقدیر از دولت انقلابی، خواستار رسیدگی و توجه و عنایت ویژه به مطالبات مردم شهرستان اقلید و تحقق درخواست های قابل دفاع و انجام شد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *