رئیس جمهور دلسوز به دنبال اجرای عدالت است نه بلوا و فتنه/ لزوم حمایت از دولت دلسوز و انقلابی آیت الله رئیسی

به گزارش خبرنگار شیرازه از اقلید، حجت الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با بیان اینکه تبلیغ دین کار هر کسی نیست، اظهار داشت: در تبلیغ دین و حمایت از آن سه رکن اصلی نیاز است که یکی از آن ها دینداری است.
وی افزود: باید به معنای واقعی دیندار بود در چهارچوب آن رفتار و به آن عمل کرد نه اینکه تنها معتقد باشیم.
امام جمعه اقلید دین شناسی را رکن دیگر در تبلیغ از دین خواند و با بیان اینکه شناخت واقعی دین در عمل به آن نیز تأثیر بسزایی داشته و موجب می شود که حلاوت و شیرینی عبادات چندبرابر چشیده شود، عنوان داشت: حمایت درست از دین اصل دیگر در تبلیغ آن است.
طالبی با تأکید بر اینکه برای تبلیغ و حمایت از دین باید از آن اطلاع جامع و کامل داشت، بیان کرد: عدم شناخت کافی در حمایت از دین موجب تخریب آن می شود.
خطیب جمعه اقلید ادامه داد: یکی از بلاهای امروز در دفاع از دین، فضای مجازی است به طوری که برخی افراد که دفاع از دین را درست نمی فهمند، در تمام زمینه ها اظهارنظر می کنند و موجب تخریب و ویرانی دین می شوند.
امام جمعه اقلید بیان داشت:اینکه مقام معظم رهبری اخیرا در بحث جهاد تبیین مطرح فرمودند، به این هدف بود که تبلیغ درست دین نوعی جهاد فی سبیل الله است و خداوند متعال رسول خود (پیامبر (ص)) را مأمور به این کار کرد.
طالبی در ادامه از عدالت و توجه ویژه مقام معظم رهبری در فرمایشات شان نسبت به این امر سخن گفت و عنوان کرد: این حکومت و انقلاب اسلامی زیرساز و زیرساخت تمدن بزرگ جهانی است که می خواهد عدالت را در دنیا اعمال و پیاده کند از این رو توصیه مقام معظم رهبری برای آمادگی آن تمدنی است که قرار است عالم گیر شده و عدالت را در پهنای جهان حاکم کند.
وی گفت: فهم درست دین و انقلاب اسلامی وظیفه عمومی است که باید بیاموزند که دین چیست و از ما چه می خواهد.
خطیب جمعه اقلید به ماجرای اختلال پیش آمده در سامانه سوخت رسانی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه رئیس جمهور جلسات و برنامه های خود را کنار گذاشته و با حضور در پمپ بنزین و دربین رانندگانی که در صف بنزین بودند، به آن ها امیدواری می دهد و برای جبران و رضایت مردم، سهمیه ویژه بنزین درنظر می گیرد نوعی عدالت است نه آنکه بگوید من نیز صبح بیدار شدم و دیدم فلان اتفاق افتاده است.
امام جمعه اقلید به بلوا و آشوبی که نتیجه آن برخورد و سخن بود، اشاره و با مقایسه آن با نوع برخورد رئیس جمهور انقلابی و دلسوز امروز کشور، بر لزوم دفاع و حمایت از این دولت و رئیس جمهور، تأکید کرد و گفت: برای رسیدن و آماده سازی تمدن جهانی حضرت مهدی (عج)، نیاز به صبر انقلابی، عدالت و اخلاق کریمانه می باشد.
طالبی در ادامه این بحث، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند گفتمان عدالتخواهی را فریاد کنید اما انتقاد شخصی و مصداق سازی نکنید، اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نباید روی یک مصداق تکیه کرد چراکه احتمال اشتباه وجود دارد.
امام جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به ازسرگیری مذاکره اشاره و با بیان اینکه اجلاس در بروکسل مزایایی برای ما دارد که به جهاتی، رودستی به آمریکایی ها می شود، عنوان کرد: بازگشت آمریکا به برجام بدون پیش شرط، عدم بخش بخش کردن تعهدات که موجب اتلاف وقت و زمان ما در پیشرفت هسته ای می شود، رفع کامل تحریم ها باتوجه به اجرای تعهدات توسط ما در گذشته، متعهد شدن آمریکا درصورت تمایل به بازگشت به برجام و راستی آزمایی رفع تحریم ها توسط آمریکا ازجمله توقعات ما در این مذاکره است که باید موردتوجه تیم مذاکره کننده ما قرار گیرد.
طالبی در پایان سخنان خود بر لزوم پیگیری لازم توسط استاندار و نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق هرچه سریع تر مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان فارس تأکید کرد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *