اجرای بیش از 60 عنوان برنامه دهه بصیرت در شهرستان اقلید

سرهنگ دوم پاسدار علیرضا خدایاری صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار شیرازه در این شهرستان ضمن بزرگداشت دومین شهادت شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: امروز نیاز است که حوادث و مناسبت‌های تاریخی گذشته کشور را مرور کنیم و دستاوردهایمان را به نسل جوان منتقل کنیم.
وی افزود: برخی در سال ۸۸ با حمایت استکبار جهانی وضعیت را به سویی کشاندن که کشور چندماه درگیر آشوب و اغتشاش بود و نهایتاً نیز مشخص شد که هدف دشمن ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است.
فرمانده سپاه شهرستان اقلید ادامه داد: مردم سراسر کشور در روز ۹ دی برای نمایش عشق به ولایت و پایان بخشی به آشوب‌های هشت ماهه در کشور به میدان آمدند و مهر سلامت نظام را تأیید کردند.
خدایاری با بیان اینکه، اقدامات سران فتنه در سال ۸۸ با حمایت دشمنان ایران صورت و مورد حمایت رسانه‌های صهیونیستی و منافقین قرار گرفت، مهمترین دستاورد حماسه ۹ دی را خاموش شدن شعله فتنه در کشورعنوان و تصریح کرد: این حرکت مردم ایران، عظمت و شکوه جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.
وی در ادامه با گرامیداشت یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و با اشاره به جایگاه این سردار رشید در کشور تأکید کرد: شهید سلیمانی از زمانی که وارد سپاه پاسدار انقلاب اسلامی شد، به مبارزه با گروهک‌های منطقه کردستان پرداخت و در ادامه نیز با شروع توطئه تجزیه طلبی استان‌های شرقی کشور، با ضد انقلاب مبارزه کرد و به عنوان اولین فرمانده نیروهای اعزامی از استان کرمان در مناطق جنوب حاضر شد. شجاعت و درایت وی باعث شد که در سنین جوانی فرماندهی یکی از لشکرهای خط شکن سپاه پاسداران را بر عهده بگیرد و در عملیات‌های مختلف همراه با سردار شهید احمد کاظمی و حاج حسین خرازی در عملیات‌های مختلف شرکت کند.
فرمانده سپاه اقلید در ادامه با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در سال ۱۳۷۸ مسئولیت فرماندهی سپاه قدس را بر عهده گرفت و توسعه جبهه مقاومت در مقابل اقدامت دشمنان در منطقه را رغم زد و در ادامه توانست تمامی نقشه‌های استکبار جهانی در منطقه را خنثی کند، افزود: وی با همکاری جبهه مقاومت و الگو گیری از شیوه نبرد در دفاع مقدس، توانست گروهک تروریستی که حمایت کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکایی‌ها را به همراه داشت منهدم کند. این اقدامات، حاصل جهاد شبانه روزی و ایثار خالصانه سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود.
وی تاکید کرد: امروز ندای مقابله با استکبار ستیزی و خروج آنها از منطقه، ثمره تلاش و جهاد خالصانه شهدای مدافعان حرم و محور مقاومت است. امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، شاهد خروج منفعلانه استکبار جهانی از منطقه باشیم.
فرمانده سپاه شهرستان اقلید در تشریح برنامه‌های بسیج شهرستان برای دهه بصیرت و هم چنین روز میثاق مردم با ولایت و سالروز شهات سردار سلیمانی، گفت: امسال بیش از 60 عنوان برنامه در سراسر شهرستان در ایام نهم تا نوزدهم دی ماه که باعنوان دهه بصیرت است در شهرستان اجرا خواهد شد، که مهمترین انها تجمع بزرگداشت نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق مردم با ولایت در شهر اقلید و بخش های حسن آباد، سده و دژکرد می باشد همچنین در دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی بدست استکبار جهانی که باعنوان روز مقاومت جهانی نامگذاری شده ویژه برنامه های بزرگداشت این قهرمان فراموش نشدنی ملت ایران، در سراسر شهرستان برگزار می گردد .
وی ادامه داد: در پایان دهه بصیرت که مصادف است با ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها علاوه بر اقامه عزای بانوی دوعالم، برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان اقلید همزمان با سالگرد دفن دو شهید گمنام در مرکز محرومیت زدایی امام سجاد (ع) شهرستان اقلید برگزار خواهد شد.
خدایاری اعلام کرد: روز ۱۳ دی ماه مصادف با دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مراسمی با عنوان بصیرت حسینی و مکتب شهید سلیمانی وی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای جمعه اقلید برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های متعددی توسط اقشار مختلف بسیج شهرستان مناسبت گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی در این هفته به صورت راه اندازی پویش‌های مردمی برگزار می‌شود؛ اجرای نشست های بصیرتی و تبیین شخصیت و مکتب شهید سلیمانی و تکریم از خانواده ها و رزمندگان مدافع حرم ، اجرای مسابقه فرهنگی از متن وصیت نامه شهید سلیمانی و … اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *