نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

دکتر مسلم صالحی در گفت و گو با خبرنگار شیرازه در اقلید با تبریک میلاد باسعادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: یکی از عواملی که می تواند سطح اشتغال در هر شهرستان و منطقه ای را افزایش دهد، جذب سرمایه گذار است از این رو، طی 21 ماهی که به عنوان خادم مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی بودم تلاش زیادی برای جذب سرمایه گذار انجام شد.
وی با بیان اینکه در نتیجه پیگیری های انجام شده، مجوز ساخت و فعالیت چندین واحد صنعتی صادر شد که برخی در مرحله ساخت و برخی در حال تجهیز کارگاه می باشند، ادامه داد: مجموعه کاشی جهان سرام، با سرمایه گذاری 400 میلیارد تومانی، که بهمن ماه سال گذشته کلنگ زنی و امروز در حال ساخت سوله دوم می باشد، از جمله این واحدها است که طبق سخن سرمایه گذار، فاز نخست این پروژه در کمتر از یک سال آینده به بهره برداری می رسد.
مجموعه دراک سرام، دومین مجموعه ای بود که صالحی به آن اشاره و عنوان کرد: این مجموعه در مرحله تجهیز کارگاه و دیوارچینی بوده و با سرمایه گذاری 400 میلیارد تومانی اجرا می شود.
نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی مجموعه فولاد پارس اقلید که با سرمایه گذاری 5500 میلیارد تومانی، یکی از ابرپروژه های استان فارس محسوب می شود، بیان کرد: این پروژه در مرحله اخذ استعلامات و انجام کارهای اولیه تجهیز کارگاه قرار داشته و امیدواریم سه سال پس از زمان شروع ساخت، شاهد بهره برداری از این پروژه عظیم باشیم.
صالحی در پاسخ به خبرنگار شیرازه درمورد مطالبه و انتقاد مردم اقلید از پروژه فولاد سلحشوران و بدبینی های ایجاد شده در بین مردم، عنوان داشت: شکست پروژه فولاد سلحشوران، تجربه تلخی برای مردم این شهرستان است که تلاش شد تمام مشکلاتی که موجب عدم موفقیت این پروژه شده ازجمله منابع مالی، نداشتن تخصص کافی و…، شناسایی و در مجموعه جدید رفع شود.
وی ادامه داد: منابع مالی این پروژه از طریق سه شرکت مالی قوی (چادرملو، ایرتک و شرکت توسعه صنایع فلزی کشور) که مجری پروژه های موفقی چون فولاد نیریز، فولاد میانه و… هستند، تأمین می شود لذا قطعا شرکت هایی با چنین تجربه موفقی می توانند نویدبخش اجرای پروژه فولاد اقلید باشند.
مجموعه دامداری صنعتی شستا با ظرفیت 6 هزار رأسی و با حجم سرمایه گذاری 500 میلیارد تومانی که مجوزهای آن صادر شده و به زودی کارگاه آن تجهیز و به بهره برداری خواهد رسید، از دیگر اقدامات صورت گرفته در عرصه صنعت شهرستان اقلید بود که صالحی به آان اشاره و اظهار کرد: کارخانه فرآوری سیب زمینی در شهرک صنعتی سده با حجم سرمایه گذاری 250 میلیاردتومان که زمین آن تحویل سرمایه گذار شد و استعلام و مجورهای اولیه صادر گشت از دیگر رویکردهای صنعتی در شهرستان اقلید بود که تجهیزات توسط سرمایه گذار خریداری و مجوز دریافت 170 میلیارد تومان تسهیلات صادر شد و پس از دریافت تسهیلات شاهد تجهیز و بهره برداری این واحد خواهیم بود.
صالحی با تقدیر از مجموعه اداری شهرستان و تأکید بر ادامه آن در راستای جذب و حفظ سرمایه گذار از اعلام آمادگی سرمایه گذاران دیگر برای راه اندازی سه واحد صنعتی در شهرستان اقلید خبر دارد که در مراحل اولیه استعلام و دریافت مجوز هستند.
وی با بیان اینکه طی 20 ماه گذشته 7 هزار میلیارد تومان سرمایه در بخش صنعت شهرستان اقلید جذب شد، یادآور شد: تلاش برای شناسایی و رفع مشکلات کارگاه های کوچک و صنایع تعطیل و نیمه تعطیل شهرستان از دیگر رویکردهای ما در شهرستان اقلید است.

اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان شهرستان

دکتر صالحی در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان پرداخت و با تقدیر از خیران حوزه سلامت که در کنار مسؤولان و مجموعه بهداشت و درمان شهرستان قرار داشتند، عنوان داشت: در این عرصه دو دغدغه در زمینه تجهیزات موردنیاز و کادر درمان متخصص وجود دارد که جذب و تحویل تجهیزاتی ازجمله دستگاه اکسیژن ساز، دستگاه سی تی اسکن با اعتبار 6 میلیارد و 750 میلیون تومانی و سایر دستگاه های موردنیاز برخی از این اقدامات در جذب تجهیزات است.
نماینده مردم شهرستان اقلید به مشکل تأمین کادر درمان متخصص در شهرستان اشاره و با بیان اینکه فاصله جغرافیایی این شهرستان با مرکز استان موجب عدم انگیزه حضور متخصصان می شود، اهار داشت: در راستای رفع این مشکل تلاش شد از حضور متخصصان طرحی استفاده کنیم به طوری که در حال حاضر بیمارستان اقلید از نظر تجهیزات (90 درصد) مشکلی ندارد و در حد تان از حضور متخصصان نیز برخوردار است.
صالحی همچنین از پیگیری های انجام شده و گرفتن مهلت یک ساله برای اخذ مجوزهای لازم برای بیمارستان جدید اقلید و تجهیز درمان بسترهای حسن آباد و سده، موافقت وزارت بهداشت برای تأمین اعتبار درمان بستر شهر دژکرد خبر داد.

اختصاص اعتبار 50 میلیاردتومانی برای ایجاد و ارتقای سایت های مخابراتی در اقلید طی یکسال گذشته

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا و آموزش های مجازی، بیان داشت: یکی از مطالبات اصلی مردم استفاده از اینترنت در نقاط شهری و روستایی است.
وی از اختصاص اعتبار 50 میلیارد تومانی طی یکسال گذشته برای ایجاد سایت های جدید (7 سایت) و ارتقای برخی دیگر از سایت ها (21 سایت) از حالت 2G به 3G و 4G در سطح شهرستان اقلید خبر داد و گفت: هرچند که با توجه به موقیت اقلید نیاز به اقدامات بیشتری در این حوزه می باشد، اما ایجاد سایت های جدیدی ازجمله سایت دردانه، دشت بکان، شهرمیان و بازبچه، خارستان، شهرک اردلی، شهربالا و سایت های شهر اقلید موجب افزایش میزان دسترسی به اینترنت در سطح شهرستان افزایش یابد.
صالحی به نداشتن اینترنت پرسرعت در روستای آب باریک و مشکل برقراری تماس در روستای امامزاده اسماعیل(ع) و پیگیری های صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد.

اقدامات صورت گرفته در حوزه راه و شهرسازی و بنیاد مسکن

نماینده مردم شهرستان اقلید در بخش راه و شهرسازی به اعتبار اندک استان فارس که تنها 150 میلیارد تومان به صورت اوراق خزانه سه ساله بوده و در مرحله اجرا به 60 یا 70 میلیارد تومان کاهش می یابد اشاره و تصریح کرد: مردم شهرستان ممکن است گلایه هایی از عدم اجرای ترمیم، اصلاح و… در برخی از راه های روستایی سطح شهرستان داشته باشند که با این اعتبار کم نمی توان به تمام این مطالبات جامه عمل پوشاند اما تلاش می شود در سال های آتی جزو برنامه قرار گیرد.
وی به حجم بالای ترافیک و حوادث اتفاق افتاده در جاده اقلید- سورمق اشاره و بیان کرد: 9 کیلومتر از این جاده احداث و 6 بانده شده است و با توجه به تأمین قیر و اعتبار ریالی لازم برای این پروژه، پس از بهبود شرایط جوی، ادامه و تکمیل این جاده انجام خواهد شد و پس از سالیان سال، این مطلبه مردم اقلید محقق می شود.
صالحی جاده طریق الرضا را یکی از شریان های اصلی کشور و مؤثر در رونق اقتصادی شهرستان اقلید خواند و اظهار داشت: طبق برآورهای انجام شده در سال های گذشته، حداقل 500 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه نیاز است که امروزه بیشتر می باشد و باتوجه به اعتبارات اندک و قطره چکانی، ممکن است بیش از 20 سال طول بکشد.
وی ادامه داد: برای رفع این مشکل سعی کردیم از ظرفیت قانونی به نام ماده 56 استفاده کنین به این صورت که یک بانک اسپانسر تکمیل این پروژه شده و وزراتخانه مربوطه میزان آورده بانک را به صورت اقساط بازگرداند.
نماینده مردم شهرستان اقلید همچنین با اشاره به پروژه 192 واحدی مسکن مهر اقلید، گفت: این طرح جزو پروژه های دولت های قبل است که تلاش شد آبان ماه امسال به بهره برداری برسد اما به دلیل عدم تأمین تأسیسات این اتفاق محقق نشد و تلاش می شود تا اسفندماه امسال این امر انجام و واحدها به مالکین تحویل داده شود.
صالحی با اشاره به پیگیری های انجام شده و با بیان اینکه وزارتخانه و اداره کل باتوجه به تورم ایجادشده، مکلف به تزریق 20 میلیارد تومان اعتبار جدید به این پروژه شدند، اظهار کرد: امیدواریم هرچه زودتر این واحدها تکمیل و تحویل داده شوند.
اجرای طرح رفع قوس خروجی تونل اباصالح المهدی(عج) که با اعتبار 2 میلیارد تومانی در حال مناقصه است، آسفالت 4 کیلومتر از جاده سه قلات به محور آسپاس به اقلید با اعتبار 6 میلیارد تومانی که 2 کیلومتر آن باقی مانده است، بهره برداری از جاده دژکرد به پادنا در شش ماه نخست سال آینده، روکش جاده حسن آباد به شهرآشوب که تأمین اعتبار شد، روکش محور اسلام آباد، عباس آباد بهشولان که تأمین اعتبار شد، پیگیری تبدیل راه فرعی اقلید به شیراز ( امامزاده اسماعیل(ع)) به راه اصلی و.. از دیگر رویکردهای و پیگیری های انجام شده در عرصه راهداری و راه و شهرسازی شهرستان اقلید بود که نماینده این شهرستان به آن ها اشاره کرد.
صالحی همچنین با تقدیر از تلاش های مدیر بنیاد مسکن شهرستان اقلید، از انفلاب آسفالت در معابر روستایی این شهرستان خبر داد و از بهسازی معابر روستایی در 15 روستا با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان سخن گفت.

تلاش برای تقویت بنیه مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی که تجربه ریاست 3 ساله در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید را دارد، با اشاره به اینکه این واحد یکی از قدیمی ترین مراکز آموزشی در این شهرستان است، تلاش های چندین ساله مسؤولان شهرستانی و روسای پیشین و فعلی این مرکز برای ایجاد رشته های مختلف پزشکی و پیراپزشکی را یادآور شد و عنوان داشت: رشته پرستاری در سال های 89 و 90 در این دانشگاه ایجاد و موفق به جذب دانشجو شدیم اما پیگیری 10 ساله برای ایجاد رشته های کارشناسی اتاق عمل و بهداشت عمومی، در سال جاری به نتیجه و این دو رشته مصوب شدند.
وی از تلاش برای بهره گیری ظرفیت های مختلف این واحد برای تقویت بنیه مالی دانشگاه و کاهش وابستگی به شهریه اشاره و بیان کرد: می کوشیم با جذب سرمایه گذار گردشگری و واگذاری مجتمع تفریحی دانشگاه آزاد و اراضی بالای پارک انقلاب پس از رفع مشکل سند آن، قدم مؤثری در این راستا برداشته شود.
صالحی تصریح کرد: ایجاد مجموعه دامداری صنعتی و یا گلخانه ای در مزرعه 150 هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید از دیگر برنامه های اقتصادی است که در حال پیگیری می باشد.

لزوم انسجام و وحدت مسؤولان و مردم شهرستان در راستای حفظ منافع شهرستان

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود با بیان اینکه سر منافع شهرستان با کسی تعارف نداشته و نداریم، بر لزوم وحدت و انسجام مسؤولان و مردم برای حفظ منافع شهرستان تأکید کرد و گفت: رمز موفقیت هر مجموعه ای، اتحاد آن مجموعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *