Thursday 28 March 2024
کد خبر : 724
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 - 12:58
- بازدید

چرا «رسول جلیلی» در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد؟

با تأیید کمیته تعیین رؤسای دانشگاه‌ها – شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم وزیر علوم، دکتر رسول جلیلی به سمت ریاست دانشگاه صنعتی شریف منصوب شد.؛

شعار سال: شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم وزیر علوم، دکتر جلیلی به سمت ریاست دانشگاه صنعتی شریف منصوب شد.

رسول جلیلی متولد ۱۳۴۰ در اقلید است وی در حال حاضر رییس دانشگاه صنعتی شریف و دانشیار دانشکده مهندسی کامپیوتر این دانشگاه و عضو شورای عالی فضای مجازی است. رسول جلیلی پس از تشکیل شورای عالی فضای مجازی با حکم مقام معظم رهبری در اسفند ماه ۱۳۹۰، به عضویت این شورا منصوب شد. شهریور ماه ۱۳۹۴ بار دیگر با حکم مقام معظم رهبری، عضویت رسول جلیلی در شورای عالی فضای مجازی، برای یک دوره چهار ساله دیگر تمدید شد. وی ۲۶ مهر ۱۴۰۰ توسط محمد علی زلفی گل وزیر علوم و تحقیقات به سمت سرپرستی دانشگاه صنعتی شریف منصوب شد.

زندگینامه رسول جلیلی؛ سرپرست دانشگاه صنعتی شریف

رسول جلیلی متولد ۱۳۴۰ در اقلید فارس است؛ وی دوره لیسانس رشته علوم کامپیوتر را در دانشگاه فردوسی مشهد گذراند و در سال ۱۳۶۶ در دوره کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد. برای ادامه تحصیل در رشته علوم کامپیوتر به دانشگاه سیدنی استرالیا رفت و در گرایش «سیستم‌های عامل توزیع شده» موفق به دریافت مدرک دکترا شد.

رسول جلیلی از سال ۱۳۷۴ تا کنون در دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تدریس و پژوهش است. وی از مهر ۱۳۸۸ تا مرداد ۱۳۸۹ در دانشگاه دیویس کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا نیز به عنوان استاد مدعو حضور داشته است.

سوابق اجرایی و علمی رسول جلیلی؛ سرپرست دانشگاه صنعتی شریف

رسول جلیلی علاوه بر عضویت در شورای عالی فضای مجازی، سوابق دیگری، چون معاون صنایع امور اقتصاد سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، عضو هیئت علمی و مدیر گروه IT دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، عضو هیئت مؤسس و رئیس هیئت مدیره شرکت امن‌افزار گستر شریف و عضو گروه نرم‌افزار صنایع پیشرفته وزارت صنعت و معدن را در کارنامه دارد، همچنین او دارای بیش از ۲۵ مقاله در مجله‌های معتبر بین‌المللی و ۱۵۰ مقاله در کنفرانس‌های علمی است.

تحریم رسول جلیلی؛ سرپرست دانشگاه صنعتی شریف توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا در آبان ماه ۱۳۹۲، طی اطلاعیه‌ای ۱۷ شخص و نهاد ایرانی، از جمله رسول جلیلی را مشمول تحریم کرده است.

بر اساس همین اطلاعیه، همچنین شرکت پیک‌آسا از دیگر مجموعه‌های تحت مدیریت رسول جلیلی نیز مشمول تحریم‌های آمریکا شده‌است. این شرکت در سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان شرکت توسعه‌دهنده نرم‌افزار مخابراتی ایجاد شده است.

نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


آرشیو

 بازی مختار  بازی سفیر عشق