لزوم نظارت دقیق بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت کالا

به گزارش خبرنگار شیرازه از اقلید، حجت الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری از اهمیت جهاد تبیین سخن گفت و بر لزوم نقش افرینی تک تک افراد جامعه در این زمینه تأکید کرد.
وی به تبلیغات سوء دشمن در تغییر باور و اعتقاد جوانان اشاره و بیان کرد: تبیین درست و صحیح می تواند تأثیر بسزایی در جلوگیری از این آسیب داشته باشد.
طالبی عنوان داشت: دشمن شناسی و دشمنی شناسی دو موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: دشمن شناسی راحت است چراکه ظلم و ستم آن ها کاملا محسوس می باشد اما دشمنی شناسی پیچیدگی هایی دارد که باید بیشتر دقت شود و اقدامات دشمن را به خوبی شناخت تا با آن مقابله کرد.
تطهیر دوران ستم شاهی و بیهوده نشان دادن انقلاب اسلامی و ناکارآمدی نظام اسلامی، حقیر کردن دستاوردها و موفقیت های نظام، سیاه نمایی و بزرگ کردن کاستی ها و کمبودها، غافل ساختن مردم به ویژه جوانان از ریشه مشکلات و موانع و موقعیت های تحمیل شده بر کشور، ناآگاه و غافل کردن ما از داشته ها و ظرفیت ها، شکست ناپذیر جلوه دادن دشمن و ضعیف دانستن ما و… ازجمله مسائلی بود که امام جمعه اقلید به آن ها اشاره و بر ازوم تبیین در این راستا تأکید کرد.
خطیب جمعه اقلید در ادامه به برخی از جنایت های آمریکا و مافیایی بودن آن اشاره و عنوان داشت: بخش عمده ای از اقتصاد آمریکا بر محور فروش اسلحه صورت می گیرد به طوری که به تمام کشورهایی که در آن ها نفوذ دارد، اسلحه می فروشد.
امام جمعه اقلید با اشاره به اینکه از سال 1945 تا 2001 میلیادی، از مجموع 248 جنگ نظای دنیا، آمریکا در 153 نقطه جهان، شروع کننده جنگ بوده است، تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی جنگ افروزی و دامن زدن به آتش افروزی بین کشورهای مختلف که توسط آمریکا صورت می گیرد، به دلیل فروش تسلیحات جنگی است.
طالبی در بخش دیگر سخنان خود به خدمات ستودنی دولت سیزدهم که تاکنون صورت گرفته است، اتشاره کرد و گفت: تلاش برای حل مشکلات کشور و سروسامان دادن سریع تر به آن، انجام وظیفه حساب شده تیم مذاکره کننده در برجام، حرکت در چارچوب فرامین ولایت و رهبری، تعامل با دو قوه دیگر، آمریکا ستیزی و عدم انعطاف نسبت به دشمن، ایجاد روزنه امید در جامعه، تلاش برای فقرزدایی و… ازجمله ااقدامات قابل تقدیر دولت است.
وی با تقدیر از حرکت دولت سیزدهم در راستای مقابله با ساحل خواری، بر لزوم تلاش در زمینه جلوگیری و مقابله با کوه خواری ها و زمین خواری ها تأکید کرد و با اشاره به گرانی مسکن (اعم از زمین، مصالح، اجاره بها و…)، درایت دولت در این موضوع را خواستار شد.
امام جمعه اقلید با بیان اینکه در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان قرار داریم، عنوان کرد: باتوجه به اینکه معمولا قیمت برخی از ارزاق عمومی در این ایام ممکن است افزایش داشته باشد، لازم است که نظارت جدی در این زمینه صورت گیرد تا شاهد افت گرانی های سرسام آور باشیم.
خطیب جمعه اقلید خاطرنشان کرد: اداره تعزیرات حکومتی باید جدی وارد صحنه شده و نظارت بهتر و بیشتری به ویژه در شهرستان ها صورت گیرد.
طالبی در پایان سخنان خود سالروز تأسیس بنیاد شهید، اعیاد شعبانیه، روز جوان و عید بزرگ نیمه شعبان را تبریک گفت.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *