اقلید پیشتاز اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در فارس

محمدرضا ارجمند رئیس اداره آب و خاک جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: شهرستان اقلید در سال گذشته با اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در ۷۶۰ هکتار از مزارع این شهرستان بالاترین سطح اجرا در بین شهرستان‌های استان فارس را به خود اختصاص داد.
وی افزود: میزان اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در شهرستان اقلید در سال ۱۴۰۰ معادل ۲۵ درصد سطح اجرایی در استان فارس بوده است.
ارجمند بیان کرد: این شهرستان با بیش از ۱۴۵ هزار هکتار اراضی باغی و زارعی دارای حدود صد هزار هکتار اراضی مستعد اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است که تاکنون افزون بر ۳۳هزار هکتار از این اراضی مجهز به این سامانه‌ها شده است.
وی گفت: پارسال بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال در بخش اجرای سامانه‌های نوین آبیاری هزینه شده که از این میزان سهم مشارکت دولت به صورت کمک‌های بلاعوض ۱۴۵ میلیارد ریال بوده است.
ارجمند؛ استقلال شهرستان در اجرا، وجود صندوق توسعه بخش کشاورزی، انجمن آبیاری شمال فارس و ترویج و توسعه سامانه‌های نوین آبیاری توسط کارشناسان جهاد کشاورزی را از دلایل کسب رتبه برتر اقلید در اجرای این سامانه‌ها بیان کرد.
رئیس اداره آب و خاک جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: استفاده از روش‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی سبب مدیریت بهینه مصرف آب، بهتر شدن کیفیت محصولات وکاهش مصرف سموم می‌شود.
شهرستان اقلید با دارا بودن دشت‌های حاصلخیز بکان و آسپاس از قطب‌های کشاورزی فارس محسوب می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *