Thursday 28 March 2024
کد خبر : 768
تاریخ انتشار : جمعه 9 اردیبهشت 1401 - 13:49
- بازدید

امام جمعه اقلید:؛

روز قدس نمادی برای بیداری ملت های آزاده جهان است

امام جمعه اقلید نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک به نام روز جهانی قدس را اقدامی استراتژیک توسط امام خمینی (ره) خواند و گفت: نامگذاری روز قدس نمادی برای بیداری ملت های آزاده به ویژه مسلمانان جهان است.؛

به گزارش خبرنگار شیرازه در اقلید، حجت الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عباادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر روز قدس را یک موضوع بین المللی و درد و رنج جانکاه انسانی و بشری خواند که بزرگداشت آن وظیفه انسانی و اسلامی تمام آزادگان و مسلمانان جهان است.
وی تأکید کرد: بزرگداشت روز قدس باید تا محو کامل رژیم صهیونیستی، با شکوه هرچه تمام تر برگزار و زنده نگه داشته شود.
امام جمعه اقلید با بیان اینکه نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره)، دشمنان اسلام و قدس شریف را غافلگیر کرد، عنوان داشت: حضرت امام (ره) با این اقدام استراتژیک، به رژیم صهیونیستی و حامیانش فهماند که قدس و مردم فلسطین و هیچ مظلوم و محروم دیگری در سرتاسر دنیا، تنها نیست.
طالبی با اشاره به اینکه نامگذاری روز قدس نمادی است برای بیداری ملت های آزاده به ویژه مسلمانان جهان، تصریح کرد: اسرائیل غاصب جعلی دیگر روی خوش نخواهد دید و به حول و قوه الهی بر باد فناست اما ننگ ابدی بر تارک کشورهای عربی است که به این رژیم غاصب رو به زوال، پناهگاه و سفارت می دهند.
خطیب جمعه اقلید از حضور پرشور اقشار مختلف مردم که در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند، تقدیر و قدردانی کرد.
طالبی در ادامه اظهار داشت: به همت معتکفین و دست اندرکاران و به تأسی از نبی مکرم اسلام(ص)، سنت حسنه اعتکاف در ماه مبارک رمضان، در چند نقطه شهر توسط جوانان و نوجوانان و نونهالان برگزار شد که جای تقدیر دارد.
امام جمعه اقلید هفته کار و کارگر را گرامی داشت و با اشاره به اینکه رسول خدا (ص) دستان سعید انصاری که به واسطه کارگری، سخت و زبر شده بود را بوسید و فرمودند که هرگز آتش جهنم به این دست نمی رسد، اظهار داشت: این عملا رسول خدا(ص) گویای این حقیقت است که در نقشه جامع طولانی زندگی بشر در دنیا و آخرت، کار و کارگری دارای جایگاه و ارزش بوده و است.
وی افزود: این قشر زحمتکش سرمایه عظیمی برای کشور هستند از این رو لازم است اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری همواره روی آن تأکید دارند، به معنای واقعی اجرا و عملیاتی شود.
خطیب جمعه اقلید بیان کرد: امسال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است لذا باید کوشید حداقل نمایی از آن در شهرستان ما ملاحظه شود.
طالبی از مسؤولان اجرایی و سیاسی شهرستان خواست اگر حرکتی در این راستا انجام شد یا در حال اجرا است، به اطلاع مردم رسانده و اسباب خوشحالی آن ها را فراهم آورند.
امام جمعه اقلید به روز معلم اشاره و با گرامیداشت یاد شهید آیت الله مطهری و بزرگداشت این روز، از جایگاه والای معلم سخن گفت و بیان داشت: معلم از حقداران بزرگ بشریت هستند که دارای جایگاه ارزشمندی بوده و زحمات آن ها قابل تقدیر است.
خطیب جمعه اقلید در پایان سخنان خود از گرانی های افسارگسیخته سخن گفت و عنوان کرد: بنا بود در آستانه سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، ارزاق عمومی و معیشتی مردم رو به ارزانی رود اما نه تنها اینگونه نشد بلکه بدتر هم شد.
وی به قیمت های حبابی بسیاری از کالاها ازجمله برنج و مرغ و تره بار و… اشاره و بیان کرد: مشکل کجاست که همیشه در آستانه سال نو و فرارسیدن ماه رحمت و مغفرت(ماه رمضان)، قیمت های اینگونه سیر تصاعدی گرفته و هیچ کنترل و نظارتی در پی ندارد.
طالبی گفت: از دولت که نبض اجراییات عمده کشور را در دست دارد، درخواست می شود نسبت به این موضوع حساسیت خاص نشان داده و مانند حرکت های جهادی و انقلابی که در برخی موارد و جهات دیگر نشان داده است، اقدام کرده و موجب خوشحالی مردم شوند.
به گزارش شیرازه، مردم اقلید هراه با هموطنان سراسر کشور، امروز حضور پرشوری در راهپیمایی روز جهانی قدس داشته و پس از راهپیمایی در مصلای نماز جمعه این شهر تجمع کرده و در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه شرکت کردند.
انتهای پیام/

منابع :
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


آرشیو

 بازی مختار  بازی سفیر عشق