Thursday 28 March 2024
کد خبر : 761
تاریخ انتشار : جمعه 9 اردیبهشت 1401 - 13:23
- بازدید

عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن خرداد ماه در اقلید آغاز می‌شود

دیران کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن فارس موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای اقلید و دژکرد را بررسی و از آغاز اجرای این طرح در شهرستان اقلید از ابتدای خرداد ماه جاری خبر دادند.؛

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، مدیران کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان فارس با همراهی مسؤولان شهرستانی موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای اقلید و دژکرد را بررسی و از محل اجرای طرح بازدید کرده و از آغاز اجرای این طرح در شهرستان اقلید از ابتدای خرداد ماه جاری خبر دادند.

تأیید یک هزار و 100 نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در اقلید

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در روند این بازدید در گفت و گو با خبرنگار فارس در اقلید، اظهار داشت: در زمینه نهضت ملی مسکن، استان فارس از استان های مهم کشور است که تاکنون حدود 415 هزار نفر از کل استان، در طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن، ثبت نام کرده و متقاضی شده در حال انجام مراحل نهایی پایش هستیم.

محمودرضا طالبان با بیان اینکه حدود 45 درصد پایش ها انجام شده، اظهار کرد: به برخی از متقاضیان که پایش اطلاعات آن ها انجام شد، پیامک افتتاح حساب ارسال شد.

وی بیان داشت: تاکنون حدود 2 هزار و 400 هکتار زمین از طریق دولت برای اجرای این طرح، تأمین شد و تأمین حدود یک هزار و 110 هکتار نیز در حال توافق با مالکین و دستگاه های دولتی است تا فرآیندهای قانونی آن طی شده و به محدوده قانونی شهرها الحاق شود و در طرح نهضت ملی مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس از ثبت نام حدود 7 هزار نفر در طرح ملی مسکن خبر داد و گفت: تاکنون حدود یک هزار و 100 نفر تأیید شدند که طی 2 هفته آینده، پیامک افتتاح حساب و واریز وجه برای آن ها ارسال می شود.

طالبان یادآور شد: طی دو هفته گذشته، موضوع تأمین زمین در بسیاری از شهرهای استان فارس حل شد و این روند در شهرهایی که آمادگی بیشتری داشته و شرایط بهتری برای احداث مسکن داشتند، با سرعت بیشتری انجام شد.

وی با بیان اینکه 311 نفر در شهر دژکرد متقاضی طرح جهش تولید مسکن هستند، بیان داشت: ۱۳۸ واحد برای متقاضیان این پروژه در نظر گرفته شده است که در صورت تأیید نهایی، آماده واگذاری زمین به این متقاضیان هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: در شهر سده نیز ۵۰ هکتار زمین به متقاضیان طرح جهش تولید مسکن اختصاص داده شد که در مرحله نقشه برداری بوده و تا حداکثر دو ماه آینده، پس از قرعه کشی، کار واگذاری زمین به متقاضیان و آغاز ساخت واحدها انجام می شود.

تأمین زمین 27 هکتاری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اقلید

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز با اشاره به آغاز نهضت ملی مسکن در شهرستان اقلید بیان داشت: فاز نخست این طرح حدود سه ماه پیش به ظرفیت 40 واحد، به متقاضیان تحویل داده شد که برخی از این واحدها در مرحله سقف زنی بوده و کار به خوبی پیش می رود.

عطاالله زمانی ادامه داد: فاز نخست 120 قطعه بود که 80 قطعه دیگر به زودی با انجام قرعه کشی، به متقاضیان واگذار می شود.

زمانی با اشاره به تأمین زمین 27 هکتاری برای اجرای طرح ملی مسکن در اقلید، بیان داشت: هفته آینده پیامک افتتاح حساب برای متقاضیان ارسال شده و همزمان آیین امتیازبندی انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس به مهلت 15 روزه متقاضیان برای واریز وجه اولیه اشاره کرد و گفت: پس از واریز وجه، در پایان اردیبهشت ماه عملیات اجرایی و آماده سازی در این فاز و واگذاری قطعات به مردم برای دریافت پروانه ساخت انجام می شود.

زمانی تاکید کرد: اولویت اصلی ما تکمیل 80 واحد فاز دوم است.

اقلید، شهرستان پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

فرماندار اقلید اظهار داشت: پس از شکل گیری نهضت ملی مسکن به دستور رئیس جمهور، جلسات متعدد و پیگیری های مختلفی در شهرستان اقلید با محوریت فرمانداری و دستگاه های مجری و خدمات رسان انجام گرفت که نتیجه آن پیشرو شدن این شهرستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

شهرام منصوری با اشاره به رفع موانع اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان اقلید، گفت: عملیات اجرایی این طرح در خرداد ماه امسال آغاز می شود.

نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها : ،



آرشیو

 بازی مختار  بازی سفیر عشق