Friday 29 March 2024
کد خبر : 799
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 خرداد 1401 - 19:41
- بازدید

فرماندار اقلید خبر داد:؛

مهلت چند روزه به کارخانه قند برای رفع بوی نامطبوع ناشی از سیستم تصفیه پساب

فرماندار اقلید با اشاره به پیگیری و بازدیدهای انجام شده از سیستم تصفیه پساب کارخانه قند این شهر درراستای رسیدگی به مطالبه و دغدغه مردمی از بوی نامطبوع و آزاردهنده در برخی از نقاط سطح شهر، تصریح کرد: طبق تأکیدهای صورت گرفته، کارخانه قند اقلید موظف است ظرف 7 روز، از تاریخ 29 خردادماه جاری، نسبت به بهینه سازی و رفع آلودگی مطابق با استانداردهای محیط زیستی اقدام کند. ؛

به گزارش شیرازه از اقلید، بوی نامطبوع برخواسته از کارخانه قند این شهر موجب نارضایتی و آزردن اهالی شهر به ویژه محلاتی ازجمله خیابان های حافظ، معلم، شهرک امام (ره) و… شده است.
با توجه به گرم شدن هوا و الزام به بسته بودن در و پنجره منازل مسکونی برای عدم استشمام این بوی بد و نامطبوع، مردم شهر اقلید رسیدگی هرچه سریع تر این مشکل از مسؤولان مربوطه و رفع این معضل را خواستار شده و مطالبه کردند.
فرماندار شهرستان اقلید در گفت و گو با خبرنگار شیرازه با اشاره به بازدیدها و پیگیری های انجام شده بر لزوم رفع هرچه سریع تر این مشکل توسط مسؤولان کارخانه قند تأکید کرد و گفت: با توجه به بروز این مشکل و در راستای رسیدگی به مطالبه مردمی، از سیستم تصفیه پساب کارخانه قند بازدیدهایی صورت گرفت.
شهرام منصوری با تأکید بر اینکه خادم مردم بوده و رسیدگی به مطالبات بحق آن ها، وظیفه اصلی مسؤولان است، عنوان داشت: به استناد ماده 9 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، کارخانه قند موظف شد طی 7 روز (پس از ابلاغ نامه محیط زیست که 29 خردادماه جاری بود)، نسبت به بهینه سازی و رفع آلودگی مطابق با استانداردهای زیست محیطی و انجام آزمایش توسط یکی از آزمایشگاه های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست و ارسال نتایج به اداره محیط زیست شهرستان اقدام نماید.
وی با بیان اینکه علیرغم فرصت قانونی 7 روزه، تأکید شد که این مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن(کمتر از 7 روز)، رفع شود، تصریح کرد: درصورت عدم رفع آلودگی، براساس مقررات و قوانین سازمانی و مراجع قضایی با واحد موردنظر برخورد می شود.
به گزارش شیرازه، مسؤولان كارخانه قند اقلید نیز جهت برطرف کردن مشکل در طی چند روز آینده قول مساعد دادند.
انتهای پیام/

منابع :
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


آرشیو

 بازی مختار  بازی سفیر عشق