Tuesday 16 April 2024
کد خبر : 808
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 تیر 1401 - 11:34
- بازدید

با حضور معاون وزیر؛؛

یک واحد گلخانه سبزی و صیفی در اقلید افتتاح شد

یک واحد گلخانه ی سبزی و صیفی به مساحت 22 هزار متر مربع در روستای شهر آشوب از توابع بخش حسن آباد شهرستان اقلید صبح امروز پنج شنبه افتتاح شد.؛

مجتبی دهقان پور با بیان اینکه در حاشیه سفر فریبرز عباسی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به شهرستان اقلید طرح مذکور به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: برای راه اندازی این گلخانه سرمایه گذاری 220 میلیارد ریالی انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گلخانه سبزی و صیفی حیدر شهبازی سالیانه ظرفیت تولید بیش از 450 تن محصولات گلخانه ای را دارد، اظهار کرد: احداث این طرح از سال 1399 آغاز شد که تا کنون 76 میلیارد ریال از 126 میلیارد ریال تسهیلات مصوب از محل صندوق توسعه ملی به مجری طرح پرداخت شده است.

دهقان پور با بیان اینکه این گلخانه در حال حاضر به کشت فلفل دلمه ای اختصاص دارد، ابراز کرد: این گلخانه برای 22 نفر به صورت دائم و برای 44 نفر به صورت فصلی اشتغالزایی می کند که به نوبه ی خود بسیار با اهمیت و حائز توجه خواهد بود.

به گفته وی؛ عباسی در سفر به شهرستان اقلید از طرح های مختلف بخش کشاورزی خصوصا طرح آبیاری نوین کلاسیک ثابت در روستای دهنو بخش سده به مساحت 215 هکتار و طرح آبیاری تلفیقی نواری و بارانی در سطح ۲۵ هکتار در روستای شهرآشوب نیز بازدید کرد.

در مراسم افتتاح طرح گلخانه ی سبزی و صیفی موصوف علاوه بر معاون وزیر و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مسلم صالحی نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی و سید محمود رضا طباطبایی مدیر آب و خاک امور فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی فارس نیز حضور داشتند.

منابع :
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


آرشیو

 بازی مختار  بازی سفیر عشق