اهتمام معاونت اجتماعی سپاه اقلید برای برنامه تحکیم بنیان خانواده

به گزارش صبح اقلید سرهنگ پاسدار حسن مهدوی، از اهتمام ویژه این معاونت برای سامان بخشی جوانان در امر ازدواج و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: به همین منظور معاونت اجتماعی سپاه اقلید با راه اندازی طرح حلقه وصال برای ترویج سنت حسنه ازدواج با راهکارهای علمی زمینه شناخت بیشتر جوانان از یکدیگر را فراهم آورده است.

وی افزود: در طرح حلقه وصال دو تیم از گروه‌های پنج نفره متشکل از برادران و خواهران بسیجی که عمدتاً در حوزه روانشناسی و مشاوره خانواده فعالیت دارند، افراد آماده ازدواج را شناسایی و پس از معرفی به یکدیگر زمینه ازدواج آنان را تسهیل می‌کنند.

معاون اجتماعی سپاه ناحیه اقلید با تاکید بر اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی در دستور کار این معاونت است، ابراز کرد: گروه حلقه وصال در شهرستان اقلید با شناسایی مجردین دهه ۶۰ و۷۰ تلاش می‌کند تا با انجام مشاوره‌های پیش از ازدواج افراد را برای ازدواج به یکدیگر معرفی کند.

مهدوی خاطرنشان ساخت: فعالیت گروه حلقه وصال تا ازدواج نهایی دختران و پسران تداوم دارد و حتی اگر افراد به دلیل مشکلات مالی توانایی تهیه جهیزیه نداشته باشند با مشارکت خیرین و در حد توان برای تهیه ملزومات اولیه زندگی، این گروه وارد عمل می‌شوند.

او با ذکر این نکته که دغدغه جدی این معاونت سامان بخشی به زندگی جوانان برای جلوگیری از هر گونه آسیب اجتماعی است تاکید کرد؛ تهیه جهیزیه، ماشین گلکاری شده عروس، و سفره عقد نیز برای نوعروس و دامادهای نیازمند با مشارکت خیرین در این شهرستان در حال انجام است.

معاون اجتماعی سپاه ناحیه اقلید از راهی شدن ۱۳ نوعروس و داماد اقلیدی توسط این طرح به خانه بخت خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری ۱۰ زوج جوان اقلیدی دیگر نیز با پشتیبانی گروه حلقه وصال راهی خانه بخت می‌شوند.

سرهنگ مهدوی اعلام کرد: این طرح از سال گذشته تا کنون و با مشارکت ۱۵۰ نفر از خیرین و پایگاه‌های بسیج، مشاورین و معتمدین محلی تشکیل شده است.

مهدوی جهیزیه اهدایی به نوعروسان را یخچال، تلویزیون و فرش و ماشین لباس شویی و اجاق گاز عنوان کرد و گفت: همه کالاهای اهدایی تولید ملی است.

مهدوی در خاتمه تاکید کرد: لزوماً عروس و دامادهای طرح حلقه وصال نیازمند نیستند و از استطاعت مالی برخوردار هستند اما در انتخاب همسر با مشکل روبرو هستند که خوشبختانه این طرح دغدغه انتخاب مناسب جوانان برای شریک زندگی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *