ساماندهی به وضعیت بازار، بدیهی‌ترین مطالبه عمومی است

به گزارش صبح اقلید، حجت الاسلام محمدصادق طالبی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت، یاد شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای ارائه گزارش عملکرد توسط دولتمردان به مردم است تا مایه امید جامعه به نظام و خنثی کردن تبلیغات سوء دشمن شود.

وی با بیان اینکه به همت دولت جهادی و انقلابی، اسباب خوشحالی دل مردم و پاسخگویی به مطالبات مقام معظم رهبری در این راستا فراهم می شود، از تلاش شبانه روزی رئیس جمهور و دولتمردان قدردانی و تصریح کرد: سر و سامان دادن به وضع آشفته بازار در بخش های مختلف از جمله امرار معاش، خودرو، سرمایه گذاری، اقتصاد خرد و کلان، بورس و هر آنچه که به زندگی روزمره مردم ارتباط دارد، از مطالبات به حق آنها است.

امام جمعه اقلید مقابله با جنگ روانی دشمن، برنامه ریزی و پیوستگی در پیگیری و انجام امور، تکیه بر ارزش های انقلاب اسلامی، تلاش برای تحقق دولتی مردمی، خلوص نیت و تلاش مجاهدانه را ازجمله مطالبات مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم برشمرد.

خطیب جمعه اقلید افزود: بازسازی انقلابی همراه با مدیریت فکورانه، عدالت ورزی و کاهش فاصله طبقاتی، فسادستیزی، احیای اعتماد به مردم که بزرگ ترین سرمایه دولت است، انسجام، اقتدار و اشراف دولت، ایجاد تحول در قوه مجریه و قانون گرایی از اولویت هایی است که باید مورد توجه ویژه دولت جهادی و انقلابی قرار گیرد.

طالبی در بخش دیگر سخنان خود به مسئله فرهنگ و رسانه اشاره و بر لزوم بازنگری و بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی کشور تأکید کرد و گفت: حل مشکلات، نیازمند حرکتی انقلابی است و اگر نتوانیم ارزش های اسلامی و انقلابی را در برنامه های مختلف فرهنگی رسانه ای ( تلویزیون، سینما، رسانه و…)، عملی و نهادینه کنیم، ممکن است دچار عقب ماندگی فرهنگی، دینی و مذهبی شده و از حرکت روز جامعه عقب بمانیم.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پیرامون موضوع اقتصاد، از عدم دستیابی به رشد مناسب اقتصادی سخن گفت و بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، انقلاب اسلامی راه نجات از اقتصاد ضعیف و وابسته دوران طاغوت را به ما نشان داد اما عملکرد ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش کرده است.

خطیب جمعه اقلید خاطرنشان کرد: چالش های درونی شامل عیوب ساختاری و ضعف های مدیریتی و مشکلات بیرونی شامل تحریم و وسوسه های دشمن، مانع رشد مناسب اقتصادی کشور شد از این رو باید با تقویت اقتصاد مقاومتی که همان اقتصاد درون زا است، اثرات چالش بیرونی را خنثی و این مشکل را حل کرد.

وی همچنین بر لزوم اصلاح و تقویت مدیریت و ارتقای تولید باکیفیت تأکید کرد و گفت: اقتصاد هدف جامعه اسلامی نیست اما وسیله ای برای رسیدن به اهداف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *