اربعین حسینی جلوه‌ای از وحدت، قدرت و سیاست دنیای اسلام است

به گزارش صبح اقلید، حجت الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر از تقابل اسلام و استکبار به ویژه پس از انقلاب اسلامی سخن گفت و اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فرمودند، در هیچ عصری از اعصار، استکبار جهانی به این اندازه که پس از انقلاب اسلامی، علیه اسلام تبلیغات و هجمه داشته و جنگ های فیزیکی راه انداخته، وجود نداشت.

وی ادامه داد: سرمداران این حرکت نیز آمریکا بوده و هست که هزینه های گزافی در این راه انجام دادند اما نتیجه ای عایدشان نشد.

امام جمعه اقلید به انقلابات متعددی که در سراسر دنیا به وقوع پیوست، اشاره و عنوان کرد: هیچ ملتی نتوانست انقلابش را با شعارهای آن حفظ کند، بلکه بین راه مانده یا درجا زدند و به کلی فراموش شده یا به نفع گروه خاصی تمام شد اما انقلاب اسلامی ایران پس از چهل و چند سال و باوجود توطئه بسیار دشمنان، نه شعارش تغییر کرد و نه راهش منحرف شد و نه از ادامه راه باز ماند.

طالبی وجود رهبری واحد و بابصیرت (چه در دوره امام خمینی(ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری) که الگویشان اسلام ناب محمدی (ص) بوده و است و مردم بیدار، خستگی ناپذیر و همیشه درصحنه را از رمزهای اصلی موفقیت و ماندگاری انقلاب اسلامی خواند.

خطیب جمعه اقلید در ادامه به اربعین حسینی اشاره و بیان کرد: اربعین در تاریخ به صورت خودجوش به وجود آمده و دارای سیره ای است که از گذشته دور تا به اینجا رسیده است.

وی وحدت جهان اسلام و قدرت نمایی حول محور مقاومت را ازجمله آثار مهم جهانی اربعین حسینی برشمرد و گفت: اربعین حسینی یک قدرت نمایی در برابر زور و تزویر و صف آرایی مقابل استکبار جهانی در رأس آمریکاست از این رو دشمنان سعی می کنند این راهپیمایی را کم رنگ جلوه داده و یا به بهانه های مختلف مانند اتفاقی که چند روز گذشته در عراق افتاد، مانع تحقق این حرکت عظیم شوند.

طالبی با بیان اینکه سکولارشدن برخی کشورهای اسلامی موضوعی است که دامن دنیای اسلام را گرفته، یادآور شد: این امر برخلاف خواسته واقعی مردم است و درواقع حکومت های موجود تلاش کردند دیواری بین اسلام و سیاست و حکومت کشیده و آن ها را از هم جدا کنند اما راهپیمایی اربعین این خطر را گوشزد کرده و اعلام می کند که زیر بار ننگ و سکولار نمی رود.

خطیب جمعه اقلید در پایان این مطالب، با تأکید بر اهمیت و لزوم جهاد تبیین بیان داشت: از یادآوری این نکات نتیجه می گیریم که باید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را تقویت کرده و مورد دستورالعمل دولت در وزارتخانه ها و مدیران خرد و کلان در سطح کشور قرار گیرد.

طالبی اظهار داشت: دشمن با تمرکز و حرکت در راستای تطهیر دوران ستم شاهی و بی ثمر نشان دادن انقلاب اسلامی، ناکارآمد نشان دادن دولت و پنهان کاری و کوچک شمردن خدمات آن، قدرتمند نشان دادن دشمن و تضعیف کشور و نظام اسلامی، تارنشان دادن ظرفیت ها و فرصت های موجود، آدرس غلط دادن درمورد ریشه مشکلات و موانع پیشرفت کشور به دنبال القای شبهه و تغییر مسیر ملت ما است از این رو باید جهاد تبیین پیش گرفته و در دفاع از نظام اسلامی و خدمات آن حرکت کرده و تبلیغات سوء دشمن را بی اثر کرد.

وی سپس هفته تعاون را گرامی داشت و با بیان اینکه تعاونی ها می توانند زمینه عدالت را در کشور ایجاد کنند، با استناد به برخی از فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه، بر اهمیت و جایگاه تعاونی ها تأکید کرد و گفت: تعاونی ها یکی از مؤثرترین راه ها برای اشتغال آفرینی است که باید تقویت شود.

امام جمعه اقلید در پایان سخنان خود با اشاره به اقتصاد کشور بر لزوم تلاش و همت اقتصاددانان با هماهنگی شرکت های دانش بنیان در راستای افزایش ارزش پول ملی، اشتغال زایی، ارتقای سطح کمی و کیفی تولید، ایجاد بستر لازم برای حضور در تجارت جهانی و رقابت با دنیا، فقرزدایی و.. تأکید کرد.

طالبی با بیان اینکه شرکت های خصوصی باید مورد حمایت دولت قرار گیرد، رفع مسئله صدور کالا و … را لازم خواند و با تأکید بر اعتماد به شرکت های دانش بنیان، عنوان کرد: واردات کالاهای موردنیاز کشور باید مورد حمایت قرار گرفته و بساط قاچاق کالا برچیده شود.

امام جمعه اقلید با بیان اینکه این اصول و امور لازم به اجرا برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است، تأکید کرد: اگر ای امور مورد توجه و اصلاح دولت قرار نگیرد، در آینده با مشکل مواجه می شویم.

انتهای پیام/ن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *