Thursday 28 March 2024
کد خبر : 900
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهریور 1401 - 11:21
- بازدید

معاون حمل و نقل اداره‌‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس خبر داد:؛

ارئه بلیت شیراز به شلمچه با قیمت بیش از ۳۲۰ هزار تومان تخلف است/ تعطیلی یکی از شرکت های متخلف در پایانه مسافربری شیراز

یزدانی با بیان اینکه طبق همان مصوبه افزایش ۷۵ درصدی، شرکت های مسافربری مجازند نرخ بلیت های شیراز به شلمچه را نهایت تا ۳۲۰ هزار تومان به زائران ارائه دهند، گفت: هر گونه افزایش قیمت بیش از این مورد تایید ما نیست، تخلف محسوب شده و با شرکت یا فرد متخلف برخورد خواهد شد.؛

به گزارش صبح اقلید، با نزدیک تر شدن به مراسم پیاده روی اربعین و خروج زائرین کربلا از مرزها، قیمت های بلیت نیز دچار تغییرات و افزایش بیش از حد شد، در همین راستا طی روزهای اخیر پیامک ها و تماس های بسیاری با سامانه مردمی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارسال شده مبنی بر پیگیری این ماجرا از مسئولان استان فارس.

یکی از شهروندان در پیام صوتی به شیرازه، گفت: قیمت بلیت شیراز به شلمچه که تا چند روز پیش ۲۰۰هزار تومان بود این روزها با نزدیک شدن به پیاده روی بزرگ اربعین به ۵۰۷ هزار تومان  و حتی گاه بیشتر هم افزایش یافته است.

یکی دیگر از زائران عنوان کرد: هنگام مراجعه به پایانه مسافربری شیراز برای تهیه بلیت  وقتی اعتراض کردم چرا ۲۰۰ هزار تومان به بیش از ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته؟ به ما اعلام کردند که اگر تا جمعه(۱۱ شهریور) بلیت تهیه نکنید از روز شنبه ۱۲ شهریور قطعا با مبلغی بیشتر از این هم مواجه خواهید شد و بلیت یافت نخواهد شد.

در پیام های شهروندان حرف از مبالغ بیشتر هم شد و این در حالی است که چند روز پیش وزیر راه و شهر سازی اعلام کرد به خاطر اینکه اتوبوس ها از هر شهر یا استانی که به سمت مرزهای عراق حرکت می کنند مجبور هستند خالی برگردند، مجازند تنها تا ۷۵ درصد افزایش قیمت داشته باشند و بیشتر از آن تخلف محسوب می‌شود.

این یعنی بلیت شیراز به شلمچه که قبل از این ۲۰۰ هزار تومان بوده باید با نرخ نهایت تا ۳۲۰ هزار تومان به زائرین کربلا ارائه گردد و این در حالی است که شاهد افزایش بی رویه و غیر مجاز هستیم و متاسفانه هیچ گونه نظارتی هم بر بازار فروش بلیت و پایانه های حمل و نقل مسافر در شهر شیراز و استان فارس نیست.

در راستای احترام به زائران گرامی و ضرورت حمایت از مراسم بزرگ پیاده روی ابعین که از سراسر دنیا برای عرض ارادت به اهل بیت (ع) راهی کربلا میشوند، موضوع را با متولیان امر در میان گذاشته و در گفتگو با علی یزدانی معاون حمل و نقل اداره‌‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس خواستار پیگیری این تخلف شدیم.

قیمت بلیت شیراز به شلمچه بیش از ۳۲۰  هزار تومان تخلف است/ تعطیلی یکی از شرکت های متخلف در پایانه مسافربری شیراز

وی با بیان اینکه طبق همان مصوبه افزایش ۷۵ درصدی، شرکت های مسافربری مجازند نرخ بلیت های شیراز به شلمچه را نهایت تا ۳۲۰ هزار تومان به زائران ارائه دهند، گفت: هر گونه افزایش قیمت بیش از این مورد تایید ما نیست، تخلف محسوب شده و با شرکت یا فرد متخلف برخورد خواهد شد.

یزدانی با اشاره به اینکه زائران بدون مراجعه به پایانه ها می توانند از سایت های مورد نظر بلیت سفرخود را تهیه کنند، عنوان کرد: اما اگر فردی برای کاروان یا به صورت گروهی نیاز به تهیه بلیت دارد باید حضوری مراجعه کرده و تا سقف قیمت ذکر شده، پرد اخت کند، یا به دفاتر هماهنگی اداره کل راهداری مستقر در پایانه ها مراجعه کرده و اقدام به تهیه بلیت نمایند.

معاون حمل و نقل اداره‌‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس به این نکته نیز اشاره کرد که در حال حاضر اتوبوس های معمولی با نرخ 200 هزارتومان و اتوبوس های ویژه با 320 هزار تومان به سمت مرز شلمچه خروج دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: چند روز پیش شاهد فروش 507 هزار تومانی بیلت شیراز به شلمچه در پایانه مسافربری شیراز بودیم که به محض اطلاع شرکت را تعطیل کرده و تا اطلاع بعدی اجازه فعالیت ندارد.

یزدانی در پایان به این نکته نیز اشاره کرد که جهت سهولت در امر تردد زائرین به مرزها از امروز شنبه 12 شهریور دو اقدام در حال اجرا می باشد، یکی اینکه بلیت ها را به صورت روزانه در سامانه به فروش میرسانیم تا زائرین برای تهیه آن مجبور به مراجعه حضوری نداشته باشند و دوم اینکه از همین امروزتعداد 40 سرویس دیگر روزانه به این مسیر اضافه کرده ایم و ممکن است 10 سرویس دیگر نیز تا چند روز آینده اضافه گردد.

به گزارش شیرازه، زائران گرامی میتوانند برای تهیه بلیت به سامانه آنلاین خرید بلیت مراجه کرده و یا حضوری به دفاتر شرکت های فروش بلیت بروند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با دفاتر اداره ل راهداری که در پایانه ها مستقر هستند مراجعه نمایند.

منابع :
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود


آرشیو

 بازی مختار  بازی سفیر عشق