اقلید مستعد پرورش ماهی در استخر های کشاورزی

به گزارش صبح اقلید، خدامراد طرفدار تصریح کرد: با بسترسازی های انجام شده 30 باب از استخر های ذخیره آب کشاورزی شهرستان اقلید به تولید ماهیان سردابی و گرمابی روی آورده اند که سالانه بیش از 500 تن ماهی از این استخر ها برداشت می شود.

این مقام مسئول با اشاره به رتبه دوم شهرستان اقلید در تولید ماهیان سردابی در سطح استان فارس، اظهار کرد: بخشی از این محصول تولیدی در استخر های ذخیره آب کشاورزی و قسمتی دیگر در مزارع پرورش ماهیان سردابی تولید می شود.

وی به کیفیت مطلوب پساب خروجی از کارگاه های پرورش ماهی و استخر های دو منظوره اشاره کرد و افزود: کشاورزان با بهره گیری از ارزش تغذیه ای پساب تولید شده می توانند صرفه جویی بالایی در مصرف کودهای شیمیایی در مزارع و باغا های تحت شرب داشته باشند.

او مزایای دیگر پرورش ماهی در استخر را شامل استفاده بهینه از منابع آب، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزی، ارتقای معیشت خانوار و ارتقاء امنیت غذایی دانست.

طرفدار ضمن تشویق کشاورزان به پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی ابراز کرد: با حمایت از متقاضیان در این زمینه علاوه بر حفظ منابع آب، گام موثری در زمینه ایجاد اشتغال و ارتقای سلامت جامعه می توان برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *