Thursday 28 March 2024
کد خبر : 990
تاریخ انتشار : جمعه 16 دی 1401 - 13:11
- بازدید

لزوم پیگیری و اعلام نتیجه نماینده و فرماندار شهرستان اقلید درزمینه مشکلات واحدها و سرمایه گذاران بخش صنعتی/ حمایت باید جدی و نتیجه بخش باشد

امام جمعه اقلید با اشاره به برخی از مطالبات مردم شهرستان در زمینه ساختمان درمانگاه تأمین اجتماعی، زیرساخت های زمین طرح ملی مسکن، توقف احداث خیابان فاطمیه، ساختمان بانک خون، ساختمان درمانگاه شبانه روزی امام خمینی(ره)، وضعیت بیمارستان 300 تخت خوابی سیدالشهدا(ع)، عدم وجود مطب پزشک و داروخانه، شعب بانک ها و... در قسمت شمالی شهر اقلید و...، بر لزوم پیگیری و پاسخگویی مسؤولان تأکید کرده و با بیان اینکه حمایت باید جدی و نتیجه بخش باشد، از نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان خواست که موضوع و مشکلات واحدهای صنعتی ازجمله شرکت کاشی و سرامیک جهان سرام فارس ذو... را بررسی، پیگیری و نتیجه را اعلام کنند.؛

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی در آیین عبادی سیاسی نماازجمعه امروز این شهر با تسلیت وفات یا شهادت حضرت ام البنین (س)، روز تکریم مادران و همسران شهدا را گرامی داشت و اظهار کرد: تقوای الهی در گرو زمان شناسی، دشمن شناسی و

وی بیان داشت: حضرت ام البنین، این بانوی بزرگوار با ورودش به ‌منزل امام علی(ع) در پرستاری از فرزندان حضرت زهرا(س) چیزی کم نگذاشت و در کنار انجام وظایف همسری و مادری، همه خصائص یک بانوی تراز مکتب الهی را در وجود خود متجلی ساخت تا آنجا که برای همیشه تاریخ همسران و مادران شهدا، درس صبر و ایستادگی، ایثار و تبعیت از ولایت را از حضرت ام‌البنین(سلام‌الله‌علیها) هدیه گرفته‌اند.

امام جمعه اقلید با بیان اینکه مادران و همسران شهدا، سربازان گمنامی هستند که صبورانه راه عزیزان خود را ادامه داده‌اند، عنوان داشت: در ارزش‌گذاری مقام بانوان و همسران شهدا، صرفاً جایگاه شهدا را می‌توان برای آنها قائل شد.

وی افزود: تربیت پیروان صالح و راستین برای انقلاب اسلامی مرهون نقش‌آفرینی مادران شهدا است، از این رو مادران صبور شهدا، ام‌البنین‌های عصر حاضر در ایران اسلامی هستند.

حجت الاسلام گشول تصریح کرد: سیره و روش حضرت ام‌البنین (س) که مزین به ‌دو ویژگی مهم صبر و فداکاری است، الگوی ارزنده‌ای برای زنان جامعه امروز ما است تا برای تربیت نسل آینده از این مرام ماندگار پیروی کنند.

وی با بیان اینکه اخلاص، زهد، ساده زیستی، صبر و بصیرت خانواده های شهدا درس آموز و انسان ساز است، ادامه داد: پدران، مادران و خانواده های شهدا طبق وصیت شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی باید نمودار و جلوه ی شهید خود باشند.

امام جمعه اقلید در ادامه به بیان مطالبی درمورد حجاب پرداخت و اظهار داشت: بطور کلی «قرآن كریم وقتی از حجاب سخن می گوید، می فرماید: حجاب عبارت است از یك نحوه احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زنی كه نامحرمان او را از دید حیوانی ننگرند؛ لذا نظر كردن به‌زنان غیر مسلمان را بدون قصد تباهی جایز می دانند و علت آن این است كه زنان غیر مسلمان از این حرمت بی بهره اند».

حجت الاسلام گشول دره سیبی بیان کرد: دشمنان ما از دیر باز این حقیقت را دریافته‌اند که برای تسلط بر کشورهای ثروتمند اسلامی، باید این جوامع را از طریق اشاعه فساد و فحشاء استحاله فرهنگی کرد و در این جهت ایجاد فرهنگ برهنگی، راهکار مهم آنها در بسط انحطاط اخلاقی در جوامع اسلامی گردید، در حقیقت فرهنگ برهنگی را مقدمه برهنگی فرهنگی جوامع اسلامی قرار دادند و برای آنها برهنگی سر، سرآغاز سایر برهنگی‌ها بود.

وی یادآور شد: مبارزه با حجاب، صرف مبارزه با یک نماد و سمبل مذهبی و سنتی نیست، بلکه آغاز تغییر فرهنگ، باور و اندیشه در جوامع است؛ به‌همین دلیل طرح کشف حجاب در رأس برنامه های آنان در کشورهایی مانند ترکیه و ایران و… قرار گرفت زیرا «هر نوع دگرگونی در ساختار فرهنگی و اجتماعی، با تغییر در پوشش مردم مشخص می‎گردد؛ چنان که سلطه‎پذیری نیز، در اولین مرحله، از طریق تغییر در پوشش مردم چهره می‎نماید».

امام جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر ضرورت شادی اسلامی، همت مواکب، شهرداری ها، دهیاری ها و نهادهای مردمی، دولتی و فرهنگی در برگزاری هرچه باشکوه تر ولادت ها و اعیاد اسلامی، برپایی موکب، فضاسازی مناسب، توزیع بسته های فرهنگی و بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت شادی اسلامی را خواستار شد و گفت: فعالان فرهنگی از ظرفیت شادی اسلامی برای کاهش افسردگی و خودکشی در جامعه غفلت نورزند.

حجت الاسلام گشول اجرای برنامه های دهه ی بصیرت به ویژه سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در سطح شهرستان را مطلوب عنوان کرد و با قدردانی از حضور جوانان و نوجوانان و همت دست اندرکاران امر، عنوان کرد: باید به تمام محله ها، شهرها، روستاها و بخش ها توجه فرهنگی، مدیریتی، اجتماعی و اقتصادی متوازن شده و کاریکاتوری عمل نکنیم چراکه محله های پرجمعیت نیاز به امکانات و زیرساخت های لازم دارند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان کشور، استان و شهرستان باید به وعده هایی که داده اند، صادقانه وفا کنند، یادآاور شد: وعده ی دروغ، اعتماد‌زدایی و امید زدایی می کند.

امام جمعه اقلید به بازدید و سرکشی سرزنده از چند اداره اشاره کرد و با تأ کید بر ادامه این روش، تصریح کرد: فرمانداری نیز با انجام این روش می تواند مدیریت اجرایی شهرستان را تقویت کند.

وی عنوان داشت: همه ی مسئولان باید پاسخ گو بوده و از سئوال و انتقاد بیم نداشته باشند.

امام جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود به برخی از مطالبات منطقی و به حق مردم این شهرستان اشاره کرد و با بیان اینکه چند سال پیش، زمینی جهت احداث بانک خون توسط خیران اهدا شده و سند رسمی آن نیز بنام انتقال خون صادر شده است، گفت: چرا تا کنون اقدام عملی صورت نگرفته؟

وی از سرانجام ساختمان درمانگاه تأمین اجتماعی که زمان دولت و نماینده قبلی مصوب شده و زمینش توسط مردم اهدا گردیده و پروانه ساخت آن نیزاز شهرداری اخذ گردیده، پرسید و ادامه داد: چند سال پیش قطعه زمینی توسط یکی از خیران به نام، برای احداث اورژانس اهدا شده است، چرا تاکنون هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است؟

حجت الاسلام گشول دره سیبی با اشاره به آماده شدن و قابل بهره برداری گشتن ساختمان درمانگاه شبانه روزی امام خمینی(ره)، عنوان کرد: این طرح که چند سال پیش مصوب شده، به کجا رسیده است؟

امام جمعه اقلید با بیان اینکه نخستین زمین ورزشی شهرستان، ده ها سال پیش، در اوائل انقلاب از طرف خیران اهدا گردیده، به تراکم جمعیت در قسمت های شمال و شمال شرقی شهر اقلید اشاره و عنوان کرد: چرا با وجود جمعیت متراکم شهر که به آن به راحتی دسترسی دارند، هنوز خاکی و بدون استفاده مانده است؟

عدم وجود مطب پزشک و داروخانه، شعب بانک ها و… از خیابان مصطفی خمینی(خیابان شبکه سابق) تا آخرین نقطه شمالی شهر، توقف عملیات اجرایی احداث خیابان فاطمیه با توجه به ترافیک سنگین و ازدحام ماشین ها، رسیدگی و پیگیری وضعیت بیمارستان 300 تخت خوابی سیدالشهدا(ع) که زمین آن طبق سند واگذار نیز شده و حتی نقشه های مهندسی آن توسط ادارات مربوطه مورد تأیید قرار گرفته و پس از گودبرداری، یکباره تعطیل شد، تلاش برای جذب مبلغ در مساجد شهرها و روستاها و … از دیگر مطالباتی بود که امام جمعه اقلید به آن ها اشاره کرد.

حجت الاسلام گشول با تأکید بر توزیع عادلانه امکانات شهری در سطح شهر و شهرستان، تصریح کرد: مردم همراه بوده و هستند و خواهند بود از این رو مسئولان باید همت داشته و مسائل را پیگیری و از این ظرفیت اجتماعی استفاده کنند.

وی گفت: باید صادقانه به مردم بگوییم بودجه های عمرانی کاهش یافته اما موضوع های عمرانی دنبال می شود.

وی از فرماندار خواست که درمورد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان، در رسانه ها روشنگری کرده و در زمینه ایجاد زیرساختهای لازم از جمله آب در زمین های اختصاص یافته توضیح دهد.

امام جمعه اقلید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران بخش صنعت تأکید کرده و با بیان اینکه حمایت از تولید باید جدی و نتیجه بخش باشد، عنوان داشت: وعده درمانی و گفتار درمانی، علاج کننده نیست.

وی از نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان خواست که موضوع و مشکلات واحدهای صنعتی ازجمله شرکت کاشی و سرامیک جهان سرام فارس ذو… را بررسی، پیگیری و نتیجه را اعلام کنند.

انتهایب پیام/

منابع :
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


آرشیو

 بازی مختار  بازی سفیر عشق