لزوم توجه و مدیریت موضوع حجاب در ادارات

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اقلید با موضوع جمع بندی ظرفیت ها و اولویت، آسیب ها و راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی(طلاق) و برگزاری اعتکاف برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اقلید در ابتدای این جلسه به مصوبات جلسه قبل اشاره کرد.
فاطمه سادات رسولی یادآور شد: طبق مصوبات جلسه قبل، ادارات می‌بایست ظرفیت ها و اولویت های فرهنگی هر اداره را به شورای فرهنگ عمومی اعلام می کردند و فرم مربوطه را تکمیل و تحویل این شورا دهند.
در ادامه امام جمعه اقلید با انتقاد از کم کاری های انجام شده در زمینه آشنایی جوانان و نوجوانان با فضائل اخلاقی و انسانی و دینی ائمه، از ارگان های دولتی و مردمی خواست که اهتمام لازم در زمینه آشنا کردن نسل نو با سبک زندگی ائمه و حضرت‌ زهرا(س) داشته باشند.
حجت‌الاسلام مجید گشول دره سیبی به آسیب های اجتماعی ازجمله طلاق و اختلافات خانوادگی اشاره و عنوان کرد: نیاز به یک عقبه علمی و پژوهشی به صورت کاربردی و عملی داریم که باید مدنظر ادارات و نهادهای فرهنگی و پژوهشی و دانشگاه ها و …. قرار گیرد.
وی با تأکید بر اینکه با شعار کاری درست نمی شود، یادآور شد: از ادارات در جلسه قبل خواسته شد شرایط را برررسی و راهکار عملیاتی ارائه دهند.
برگزاری همایش های آموزشی برای خانواده ها، اخلاق در خانواده، شیوه های درست تعامل زوجین، شناسایی عوامل طلاق و ارائه راهکار اختصاصی هر عامل، استفاده از ظرفیت نخبه ها و صاحبان ایده و فکر و… ازجمله مواردی بود که امام جمعه اقلید به آن ها اشاره و به عنوان راهکار برای کاهش آسیب اجتماعی طلاق برشمرد.
حجت‌الاسلام گشول بر لزوم توجه به موضوع حجاب در ادارات باتوجه به اینکه ادارات پیشانی فرهنگی جامعه است، تأکید کرد و گفت: حضور نوجوانان موتورسوار در اطراف مدارس دخترانه موضوعی است که باید نیروی انتظامی به طور جدی مدیریت کند.
وی همچنین به موضوع مشابه در اطراف و محوطه‌ امامزاده عبدالرحمن(ع) اقلید اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز باید مدیریت شود چرا که این موارد موضوع فرهنگ عمومی جامعه است.
طلاق، اعتیاد، آسیب های فضای مجازی که دامن بسیاری از خانواده ها را گرفته است از جمله آسیب هایی بود که امام جمعه اقلید به آن ها اشاره کرد و بیان داشت: بايد از ظرفیت های موجود در راستای ارائه آموزش های لازم و ارتقای دانش و آگاهی خانواده‌ ها بهره برد.
برگزاری ستاد اعتکاف و برگزاری مراسم اعتکاف از دیگر مسائلی بود که امام جمعه اقلید بر آن تأکید کرد.
امام جمعه اقلید در ادامه یاد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و با بیان اینکه شهادت این شخصیت محبوب مردمی، انقلاب را تازه کرد، اظهار داشت: سخنان ارزنده حاج قاسم باید در دید عموم به ويژه در مدارس و دانشگاه ها و مساجد قرار گیرد چراکه اقدام فرهنگی مؤثری است.
حجت‌الاسلام گشول در پایان از متصدیان اجرای مراسم تشییع پیکر شهید گمنام در شهرستان قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *