Friday 29 March 2024
کد خبر : 1197
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 خرداد 1402 - 23:52
- بازدید

کاشت بالغ بر ۱۵۰۰ هکتار هویج در شهرستان اقلید

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از کشت بالغ بر 1500 هکتار هویج بصورت کاملا مکانیزه در اقلید خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری صبح اقلید، کمیل ملایی افزود: کشت هویج از اواخر فروردین ماه با مساعد شدن شرایط جوی آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد. وی تصریح کرد: توسعه این محصول تابع مکانیزه بودن عملیات زراعی و شرایط بازار بوده […]

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از کشت بالغ بر 1500 هکتار هویج بصورت کاملا مکانیزه در اقلید خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری صبح اقلید، کمیل ملایی افزود: کشت هویج از اواخر فروردین ماه با مساعد شدن شرایط جوی آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.
وی تصریح کرد: توسعه این محصول تابع مکانیزه بودن عملیات زراعی و شرایط بازار بوده که دسترسی به ادوات کاشت، شرایط مناسب خاک و آب برای گیاهان غده ای و از طرفی وجود واحدهای هویج شویی منجر به تبدیل شدن شهرستان به قطب تولید هویج استان شده است.
این مقام مسئول با اشاره به استفاده کشاورزان از بذور هیبرید افزود: متوسط تولید هویج در شهرستان 55 تن در هکتار بوده و پیش بینی می شود بالغ 82 هزار تن هویج تولید و روانه بازار های داخل و خارج استان گردد.
ملایی به نقش صنایع تبدیلی بر افزایش ارزش افزوده این محصول اشاره و اظهار امیدواری کرد: با ورود سرمایه گزاران به شهرستان علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال در شهرستان از خروج محصولات کشاورزی به صورت ماده خام از شهرستان جلوگیری می شود.

 

هویج

 

انتهای خبر/

منابع : ناموجود
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


آرشیو

 بازی مختار  بازی سفیر عشق