لطفا کمی منتظر بمانید ...

×
Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
جستجو در پست ها
جستجو در صفحات

سر تیتر خبرها

صفحه اصلی › › افزایش ماده آلی با کود سبز در مزارع اقلید

۹مرداد,۱۴۰۳ | ۹:۱۰ ب.ظ

2875

35

بدون دیدگاه

افزایش ماده آلی با کود سبز در مزارع اقلید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از اجرای طرح ماده آلی خاک در ۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبرداد.

به گزارش صبح اقلید، ارسلان صالحی با اشاره به اینکه ماده آلی خاک های کشاورزی شهرستان کمتر از یک درصد می باشد، افزود: در این طرح با توسعه کشت گیاهان منداب و ماشک علوفه‌ای و با هدف تغذیه اراضی کشاورزی، افزایش حاصلخیزی و حفظ رطوبت خاک، موجب نفوذ این دانش در پهنه های کشاورزی شده است.
وی تصریح کرد: با برگزاری روز مزرعه و بازدید کارشناسان و کشاورزان پیشرو از مزارع و برگرداندن آن به خاک بعنوان کود سبز و مقایسه عملکرد این مزارع در کشت بعدی، با مزارع شاهد وآگاهی بخشی عملکرد مزارع به کشاورزان بازدید کننده سطح کشت نسبت به سال گذشته افزایش برابری داشته است.
این مقام مسئول اظهار کرد: گیاه منداب و ماشک در شهرستان اقلید در آبان ماه کشت و در اردیبهشت ماه همزمان با آغاز گلدهی و یا قبل از مرحله رشد فیزیولوژیکی بذر یعنی زمانی که غلاف ها سبز رنگ هستند به زمین برگردانده می شود.
صالحی به هدف گذاری شهرستان برای سال زراعی آینده و اجرای این طرح در سطح ۲۰۰ هکتار و در نهایت افزایش بیش از دو هزار هکتاری در سه سال آینده اشاره و تصریح کرد: با این کار، افزایش ماده الی خاک، از بین رفتن علف های هرز مزارع، تثبیت موادغذایی، کاهش شوری، جلوگیری از روان آب و تشکیل دانه بندی و بهبود ساختمان خاک و نفوذ بهتر آب و هوا، نگهداری رطوبت و افزایش میکروارگانیسم خاک را به دنبال خواهیم داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها : , ,

https://sobheeghlid.ir?/p=2875