لطفا کمی منتظر بمانید ...

×
Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
جستجو در پست ها
جستجو در صفحات

سر تیتر خبرها

صفحه اصلی › › اقلید، ایستگاه نهایی برداشت گندم در فارس

۲۰تیر,۱۴۰۳ | ۸:۳۳ ب.ظ

2778

70

بدون دیدگاه

اقلید، ایستگاه نهایی برداشت گندم در فارس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: کار برداشت محصول از حدود ۲۴ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان به عنوان ایستگاه نهایی برداشت غلات استان فارس، آغاز شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح اقلید، ارسلان صالحی با بیان این که کار برداشت گندم در شهرستان اقلید از اوایل تیرماه آغاز می شود و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد، افزود: سطح کاشت گندم آبی ۱۸ هزار هکتار وگندم دیم ۶ هزار هکتار است.

 

وی اظهار امیدواری کرد: با بارندگی های بهاره و اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، بالغ بر ۷۰ هزار تن گندم تولیدی کشاورزان به مراکز خرید تحویل داده شود.

 

این مقام مسئول با اعلام اینکه هم اکنون ۱۱ مرکز خرید تضمینی تعاون روستایی و یک انبار مکانیزه غله آماده دریافت محصول گندم کشاورزان هستند، بیان کرد: ۲۲ نفر از کارشناسان مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید نیز به عنوان عوامل تشخیص و ذیحساب، بر فرایند خرید گندم نظارت دارند.

 

به گفته وی؛ پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار گندم دیم حدود هزار و ۲۰۰ کیلوگرم گندم برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۴۰۰ کیلوگرم افزایش تولید در هر هکتار دارد و همچنین گندم آبی نیز از هر هکتار حدود چهار هزار و ۷۰۰کیلوگرم برداشت شود.

 

صالحی با اشاره به اینکه هر سال حدود ۲۲۰ کمباین از شهرستان های همجوار برای برداشت محصولات مختلف به شهرستان اقلید می آیند و در کار برداشت محصول مشارکت دارند، اضافه کرد: در این فرایند کارشناسان مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان علاوه بر نظارت بر عملیات برداشت، نسبت به هماهنگی برای تامین سوخت مورد نیاز کمباین داران نیز اقدام می کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید افزود: با توجه به حساسیت موضوع تأمین امنیت غذایی و ضرورت تعیین زمان مناسب برداشت غلات، با نظارت مستمر کارشناسان از ریزش‌های احتمالی و وارد آمدن خسارت به مزارع گندم پیشگیری می شود.

 

صالحی همچنین از کشاورزان خواست قبل از برداشت محصول خود از کمباین داران بخواهند برای کاهش ریزش محصول و کاهش آلودگی مزارع به علف هرز و بیماری های مختلف، نسبت به تنظیم دستگاه های برداشت خود و ضدعفونی هد کمباین ها اقدام کنند.

 

گفتنی است؛ براساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، قیمت نهایی یک کیلوگرم گندم نان ۱۷ هزار و۵۰۰ تومان و گندم دوروم ۱۸هزارتومان مصوب و ابلاغ شده است.

 

شهرستان اقلید با دارا بودن دشت های حاصلخیز نمدان، آسپاس، بکان و طغر در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها : , ,

https://sobheeghlid.ir?/p=2778