لطفا کمی منتظر بمانید ...

×
Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
جستجو در پست ها
جستجو در صفحات

سر تیتر خبرها

صفحه اصلی › › برداشت زودهنگام سیب زمینی از قطب تولید سیب زمینی فارس

۱شهریور,۱۴۰۲ | ۸:۵۸ ق.ظ

1384

32

بدون دیدگاه

برداشت زودهنگام سیب زمینی از قطب تولید سیب زمینی فارس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح اقلید، ارسلان صالحی با بیان اینکه برداشت سیب زمینی از اواخرمردادماه آغاز شده و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد گفت: کشت و برداشت زودهنگام محصول سیب زمینی موجب تعدیل بازار شده و به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده می باشد چرا که ورود تدریجی محصول به بازار موجب می‌شود کشاورزان محصول خود را به قیمت مناسبت‌تری بفروشند و خریداران نیز با قیمت‌های پایین‌‎تری سیب زمینی را تهیه کنند.
 
به گفته وی؛ استفاده از ارقام زودبازده و کشت به موقع محصول موجب شده محصول سیب زمینی شهرستان زودتر وارد بازار شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: متوسط تولید سیب زمینی در شهرستان۴۰ تن بوده که پیش بینی می شود بالغ بر ۳۰۰ هزار تن محصول تولید و علاوه بر تامین نیاز بذری کشاورزان، روانه بازارهای داخل و خارج کشور گردد.
 
او ابراز کرد: ارقام جِلی، بانبا، میلوا، سیفرا،چلنجر، فابولا و کلمبا از عمده ارقام سیب زمینی کشت شده در مزارع شهرستان اقلید است که محصول تولیدی به لحاظ کمی و کیفی از عملکرد مطلوبی برخوردار هستند.
 
صالحی با بیان اینکه سطح کشت شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته اظهار کرد: با توسعه کشت سیب زمینی بذری در شهرستان توسط کشاورزان پیشرو و شرکت های تولید بذر، اغلب مزارع شهرستان با ارقام با کیفیت و طبقات بذری S,SE, E و گواهی شده کشت گردیده که همین عامل یکی از دلایل افزایش عملکرد و کیفیت و درنهایت بازار پسندی مناسب سیب زمینی شهرستان می باشد.
 
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ابراز امیدواری کرد؛ با وجود ظرفیت های مناسب شهرستان و بسترسازی برای سرمایه گذاران، زنجیره تولید سیب زمینی از تولید بذر تا صنایع تبدیلی و سردخانه ای مهیا شود.

برچسب ها : , ,

https://sobheeghlid.ir?/p=1384