نماد سایت صبح اقلید

بهره برداری از ساختمان الحاقی دادگستری شهرستان اقلید

رییس دادگستری شهرستان اقلید:ساختمان الحاقی دادگستری با مشارکت خیرین و دادگستری استان فارس طی یکسال ساخته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح اقلید، رییس دادگستری شهرستان اقلید گفت: در تیرماه ۱۴۰۲ کلنگ ساختمان الحاقی زده شد که با وجود برودت هوا منتهی ظرف یک سال ودر هفته قوه قضاییه ۱۴۰۳ کار ساخت پروژه به اتمام رسید.

عبدالله سعادتیان داشت: این ساختمان با متراژ ۶۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال که بخشی توسط خیرین و بخش دیگر توسط دادگستری فارس تهیه و اجرا شد.

وی در ادامه افزود: با افتتاح این ساختمان، مجموعه دادگاه های حقوقی ،کیفری ودادسرا تجمیع شدند و شوراهای حل اختلاف ساماندهی شدند وهمین امر باعث شد که رفت و آمد مردم ‌ودسترسی آنان به مراجع قضایی آسان تر شود.

رییس کل دادگستری استان فارس نیز در خصوص راه اندازی دادگاه صلح شهرستان اقلید گفت: استقرار دادگاه‌های صلح می‌تواند نقطه عطفی در مصالحه پرونده‌های اختلافی مراجعان به دستگاه قضایی باشد و شعب شورا‌های حل اختلاف در معیت دادگاه‌های صلح می‌توانند مصالحه در پرونده‌ها را به صورت هدفمند و سامان یافته و با ساختار جدید قانون دنبال کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در جمع مسئولان اجرایی، قضایی و اعضای شور‌های حل اختلاف اقلید با اشاره به اینکه دعاوی مالی تا میزان یک میلیارد ریال و برخی دعاوی دیگر مانند دعاوی ثلاث (تصرف عدوانی و ایجاد مزاحمت و ممانعت از حق)، دعاوی مربوط به تخلیه عین مستاجره و تعدیل اجاره بها، حصر وراثت، جنبه عمومی و خصوصی جرایم غیرعمدی ناشی از کار یا تصادفات و جرایم عمدی درجه هفت و هشت از جمله موضوعات در صلاحیت این دادگاه‌ها است گفت: بخش عمده‌ای از آمار ورودی پرونده‌های به دادگستری‌ها سراسر استان شامل همین موضوعات می‌شود که با بهره گیری از ظرفیت‌های دادگاه‌های صلح و یک مرحله‌ای شدن فرایند رسیدگی در این دسته از پرونده ها، سرعت تعیین تکلیف و صدور آرا افزایش می‌یابد.