لطفا کمی منتظر بمانید ...

×
Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
جستجو در پست ها
جستجو در صفحات

سر تیتر خبرها

صفحه اصلی › › تعامل دولت و مجلس به پیشبرد امور کشور کمک می کند

۸مرداد,۱۴۰۳ | ۱۱:۲۹ ق.ظ

2870

49

بدون دیدگاه

تعامل دولت و مجلس به پیشبرد امور کشور کمک می کند

نماینده مردم اقلید در مجلس با بیان این که تعامل دولت و مجلس به پیشبرد امور کشور کمک خواهد کرد، گفت: این تعامل می تواند نقش مهمی در کاهش مشکلات مردم داشته باشد، به همین دلیل رهبر انقلاب بر این موضوع تاکید دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح اقلید،مسلم صالحی گفت: تعامل مجلس و دولت در جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از الزامات راهبردی برای حاکمیت ملی، پیشرفت و اقتدار نظام محسوب می‌گردد و اتکا به الگوی راهبردی تعامل مجلس و دولت یکی از ضرورت‌های این دو نهاد محسوب می‌شود.

نماینده مردم اقلید تصریح کرد: اگر دولت و مجلس با یکدیگر تعامل نداشته باشند، ممکن است لوایح دولت در مجلس معطل بماند یا تخصیص بودجه از سوی دولت با تاخیر انجام شود، این شرایط به نفع کشور نیست و می تواند به رشد کشور آسیب وارد کند.

صالحی در مورد همکاری دولت و مجلس برای تشکیل کابینه گفت: انتخاب وزرا باید بر اساس شاخص‌های مورد تأیید رهبری انجام شود تا همکاری‌ها آسان‌تر شود و مجلس دوازدهم هم با دولت جدید در تعامل حداکثری بر منافع ملی و مردم تمرکز خواهد داشت.

وی تاکید کرد: دولت و مجلس باید با تعامل به دنبال حل مشکلات و تحقق مطالبات مردم باشند و هر میزان که دیدگاه‌های دولت و مجلس به یکدیگر نزدیک‌تر باشد، روند پیشبرد امور کشور هم بهتر خواهد شد و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، موفقیت دولت موفقیت همه خواهد بود.

 

 

رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان با ایشان در خصوص کار فوری و پیش روی مجلس یعنی رأی اعتماد به کابینه آقای پزشکیان بود.

ایشان تعیین هر چه زودتر کابینه بعد از انجام امور لازم را مفید و ضروری خواندند و گفتند: در این زمینه هم نمایندگان مجلس و هم رئیس‌جمهور منتخب و محترم، مسئولیت‌های سنگینی دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص ویژگی‌ها و معیارهای ضروری برای افرادی که وزیر و میدان‌دار اقتصاد، فرهنگ، سازندگی و تولید خواهند شد، گفتند: کسی را باید میدان‌دار کرد که امین، صادق، متدیّن و از بُن دندان معتقد به جمهوری اسلامی باشد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ایمان یک شاخص مهم است، امید به آینده و نگاه مثبت به افق شاخص مهم دیگر است و به کسانی که نگاهشان به افق تاریک است و معتقدند نمی‌شود کاری کرد، نمی‌توان مسئولیت‌های مهم و کلیدی داد.

انتهای پیام/