لطفا کمی منتظر بمانید ...

×
Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
جستجو در پست ها
جستجو در صفحات

سر تیتر خبرها

صفحه اصلی › › لزوم مساعدت مسؤولان کشوری و استانی در استانداردسازی جاده های شهرستان اقلید/ انتقاد از عدم وجود حداقل شاخص های استاندارد در جاده های این شهرستان

۹مهر,۱۴۰۰ | ۱:۴۷ ب.ظ

468

36

بدون دیدگاه

لزوم مساعدت مسؤولان کشوری و استانی در استانداردسازی جاده های شهرستان اقلید/ انتقاد از عدم وجود حداقل شاخص های استاندارد در جاده های این شهرستان


به گزارش صبح اقلید، حجت الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با تسلیت دهه پایانی ماه صفر، از موکب اباصالح المهدی (عج) این شهرستان که در برپایی راه پیمایی جاماندگان اربعین حسینی سنگ تمام گذاشتند و نیز تمام دست اندرکاران برگزاری این آیین و ادارات و نهادهایی که همکاری داشتند، خیرانی، نیروهای بسیج، سپاه، انتظامی و امنیتی، هیأت های مذهبی، هیأت رزمندگان اسلام، قدردانی کرد.
وی همچنین حضور پرشور مردم ولایت مدار اقلید به ویژه جوانان و نوجوانان  در این راه پیمایی را ارج نهاد.
خطیب جمعه اقلید در در ادامه با بیان اینکه پیش بینی شد در آینده در جوار حرم و مرقد امامزاده سیده زبیده خاتون(س) موکب بزرگی برای پذیرایی از زوار استان های فارس، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و…برپا شود، به توسعه جاده طریق الرضا(ع) اشاره و بر لزوم همت و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر اقلید در تعریض و آسفالت جاده منتهی به آستان مقدس این امامزادهو محوطه سازی آن تأکید کرد.
امام جمعه اقلید به حادثه تصادف رانندگی شب گذشته در جاده سده که منجر به فوت دو نفر شد اشاره کرد و با اظهار همدردی و ابراز تأسف از اینکه جاده های شهرستان از جمله این جاده فاقد شانه لازم، خط کشی، دوربین و حداقل شاخص های استاندارد هستند، توجه و مساعدت وزارت راه و مسؤولان و ارگان های مربوطه برای استانداردسازی جاده های سطح شهرستان به ویژه جاده های روستایی و جاده سورمق- اقلید را خواستار شد.
طالبی در بخش دیگر سخنان خود به دیدار مجازی مقام معظم رهبری با دانشجویان و دانشگاهیان در روز اربعین و فرمایشات ایشان در زمینه تبیین و افشاگری و رعایت حریم و حرمت و آداب آن اشاره کرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند تبیین باید با منطق قوی، سخن متین، عقلانیت کامل همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی باشد چراکه اصل قطعی در تبیین، پیروی از شیوه های اخلاق است.
وی ادامه داد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب، جهاد روشنگری همان اندازه که اهمیت دارد،آداب مهمی را نیز شامل می شود که باید دلسوزان انقلاب و جهادگران این عرصه به ان ملتزم باشند.
اشاره به انتخابات کشور عراق بخش دیگر سخنان امام جمعه اقلید بود که عنوان داشت: آمریکایی ها و سعودی ها، دل خوشی از این انتخابات ندارند و بیکار ننشسته و به دنبال موش دوانی هستند اما از آنجایی که مرجعیت و مردم خوب عراق و قسمت عمده ای از دلسوزان این کشور، بصیرت لازم را دارند، فرصت برای آمریکا و سعودی ها نخواهند گذاشت.
خطیب جمعه اقلید بیان داشت: امیدواریم انتخابات خوبی در عراق برگزار شده و زمینه خروج آمریکا از عراق فراهم شود.
طالبی سپس به آفت های دین و سیاست اشاره کرد و عنوان داشت: دین  دو آفت خطرناک دارد که محدودیت دین به زندگی شخصی و فراموشی عرصه عمده و سبک زندگی اجتماعی و جمعی انسانی یکی از آن هاست.
امام جمعه اقلید افزود: افت دیگر دین این است که دینداری یک جامعه یا شخص، با انحراف، بی مبالاتی، تحجر و فراموشی نقش عقل همراه شود.
فاصله گیری سیاست از اخلاق، ادب انسانی و معنویت و حاکم شدن هوای نفسانی و قبضه شدن آن توسط زورگویان، همچنین کوته بینی برخی افراد، به دست گرفتن سیاست توسط افراد ضعیف و بی کفایت و کنارزدن انسان های دلسوز از آفت های سیاست بود که امام جمعه اقلید از آن ها سخن گفت.
طالبی تصریح کرد: در طول تاریخ، اسلام ضربه های بسیاری از دیندارهای انحرافی و التقاطی، دیندارهای غیراجتماعی و سکولار، سیاست های بدون اخلاق و معنویت و سیاست مداران بی کفایت و نالایق خورده است.
امام جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود به بیان اهمیت جایگاه رهبری در اسلام با استناد به آیات قرآنی و روایات اسلامی، ازخودگذشتگی و ایثار نوجوان شهید، علی لندی و تأسی وی از جوانان و نوجوانان عاشورایی، فداکاری و شهادت طلبی شهدای دوران دفاع مقدس، ایام رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) پرداخت.
انتهای پیام/