لطفا کمی منتظر بمانید ...

×
Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
جستجو در پست ها
جستجو در صفحات

سر تیتر خبرها

صفحه اصلی › › گشایش‌ها در مسیر تکمیل مرکز درمان‌بستر دژکرد اقلید فارس

۸مهر,۱۴۰۳ | ۴:۰۷ ب.ظ

3059

16

بدون دیدگاه

گشایش‌ها در مسیر تکمیل مرکز درمان‌بستر دژکرد اقلید فارس

عملیات تکمیل مرکز درمان بستر ۱۰ تختخوابی دژکرد اقلید که ۱۷سال راکد مانده بود با ورود دستگاه قضایی و رفع موانع پیش رو فعالیت آن دوباره از سر گرفته شد.

به گزارش صبح اقلید، اجرای طرح درمان بستر دژکرد برای خدمات دهی به ۱۲ هزار نفر از اهالی این شهر و روستاهای آن و قرار گرفتن طرح در کنار آزاد راه شیراز اصفهان در تلاقی سه استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس و اصفهان همچنین بزرگراه در دست ساخت طریق الرضا (ع) از سال ۱۳۸۷ آغاز شد که پس از انجام نیمی از عملیات ساخت آن به مدت ۱۰ سال راکد ماند.

پرسشی که در اینجا مطرح است چرا پروژه‌ای که می‌توانست طی مدت ۲ یا سه سال افتتاح شود ۱۷ سال راکد مانده است؟

تعدادی از کارشناسان بر این باورند که مکان یابی برای اجرای این پروژه به خوبی مطالعه نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اقلید  از مانع تراشی برخی افراد و دستگاه های اجرایی در روند تکمیل این طرح خبر داد و گفت: با توجه به حساسیتی که دادستانی نسبت به حقوق عموم مردم در خصوص حفظ جان و مال مردم و هدر نرفتن بیت المال دارد دستور توقیف عملیات اجرایی پروژه صادر شد.

امیر حسین انصاری فر با اشاره به احتمال رانش زمین‌های بالادست طرح در آینده و بروز خسارات جانی و مالی افزود: ادامه روند تکمیل طرح را مقید به رعایت اصول ایمنی و کارشناسی قرار دادیم.

انصاری فر ادامه داد: پس از بررسی‌های مجدد توسط کارشناسان دو فرضیه مطرح شد؛ نخست اینکه پروژه به مکان دیگری منتقل شود و دوم اینکه آیا با ایمن‌سازی می‌توان از بروز خطرات احتمالی در آینده جلوگیری کرد و پروژه را ادامه داد؟

وی اضافه کرد: در مورد فرضیه اول جابجایی پروژه هزینه‌بر و هدر رفت بیت‌المال تشخیص داده شد اما در خصوص فرضیه دوم با ایجاد دیوار حائل می‌توان پروژه را به حالت ایمن درآورد و روند تکمیل پروژه ادامه یافت که پس از مدتی عده‌ای با طرح مسائلی مانع از ادامه ساخت شدند.

انصاری‌فر با بیان اینکه تعهداتی از سمت بخش خصوصی و همچنین دولت در این طرح رعایت نشده بود، افزود: برای حل این مسئله دادستانی به ماجرا ورود کرد و با تشکیل جلسه با حضور ادارات متولی همچون شبکه بهداشت و درمان، شهرداری، ادارات خدمات‌رسان، خیرین و گفتگو بین مجریان طرح هر دو طرف مکلف به رعایت تعهدات شدند و روند تکمیل ادامه یافت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اقلید درباره بعضی از این اقدامات گفت: با توجه به طرح تفصیلی و طرح جامع شهری که از قبل پیش‌بینی شده بود؛ شهرداری موظف به اجرای بهسازی بلوار دسترسی به درمان بستر شد.

انصاری فر با اشاره به قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح های دولتی و شهرداری ها با این توضیح که اداره متولی طرح باید معارضین را با سازش و یا با پرداخت قیمت عادله روز راضی کند، تصریح کرد: این طرح به علت عام المنفعه بودن و همچنین صرف شدن هزینه و اعتبار باید انجام شود و هیچ معارضی نمی تواند مانع ایجاد کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اقلید از مردم درخواست کرد از اختلافات و تعصبات قومی و قبیله ای بپرهیزند و با اتحاد بیشتر در توسعه منطقه خود سهیم شوند.

انصاری فر با یادآوری اینکه وظیفه دادستانی صیانت از حقوق عامه است افزود: روند تکمیل پروژه را نظارت می کنیم و با دستگاه های اجرایی و همچنین افرادی که با کارشکنی مانع ایجاد کنند برخورد قاطع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی فارس متعهد شده است که با تأمین کادر درمان، پزشک عمومی ۲۴ ساعته و دندانپزشک و همچنین ۲ پزشک متخصص و با تحویل تجهیزات و نصب موتور خانه شاهد بهره برداری در زمستان امسال خواهیم بود.

همچنین مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اقلید  از تخصیص و هزینه اعتباری ۷۰ میلیارد ریالی برای تکمیل این پروژه طی دو سال گذشته خبر داد.

مهدی حسن بیگی افزود: این پروژه تا امروز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیمانکار شروع ایمن سازی دیوار حایل را آغاز کرده است که بزودی پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/
برچسب ها : , , ,

https://sobheeghlid.ir?/p=3059