لطفا کمی منتظر بمانید ...

×
Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
جستجو در پست ها
جستجو در صفحات

سر تیتر خبرها

صفحه اصلی › › ۱۲۰۰ هکتار از مزارع شهرستان اقلید به کاشت گوجه فرنگی اختصاص یافت

۱۹خرداد,۱۴۰۲ | ۱۲:۲۱ ق.ظ

1210

44

بدون دیدگاه

۱۲۰۰ هکتار از مزارع شهرستان اقلید به کاشت گوجه فرنگی اختصاص یافت

کاشت ۱۲۰۰ هکتار گوجه فرنگی در اقلید
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با اشاره به کشت بالغ بر ۱۲۰۰ هکتار گوجه فرنگی در شهرستان گفت: کشت این محصول تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری صبح اقلید، کمیل ملایی با بیان اینکه کل کشت گوجه فرنگی در شهرستان به صورت نشایی و با آبیاری نواری است، افزود: در این شیوه کشت علاوه بر کاهش دوره رشد، خطرات و هزینه های تولید و میزان آب مصرفی کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود از این سطح حدود ۸۰ هزار تن محصول برداشت شود، افزود: محصولات تولید شده علاوه برتامین نیاز داخلی استان به سایر استان ها و کشورهای همسایه نیز فرستاده خواهد شد.
این مقام مسئول؛ یکنواختی مزرعه، مدیریت بهینه آب، کاهش مصرف نهاده‌های کشاورزی ازجمله بذر و سموم نباتی و ایجاد اشتغال با بکارگیری جمع زیادی از کارگران بصورت فصلی را از دیگر مزایای کشت نشایی دانست.
ملایی؛ به اجرایی شدن طرح الگوی کشت در برخی نقاط استان از جمله شهرستان اقلید اشاره کرد و تصریح کرد: بااجرای این طرح سطح کشت هر محصول در شهرستان تعیین و مطابق با آن کشت محصولات متناسب با نیاز کشور مشخص می شود و از تولید بیش از نیاز و در نتیجه ضرر کشاورزان جلوگیری می شود.
او اظهار کرد: کشت گوجه فرنگی از جمله زراعت های عمده شهرستان اقلید است که ایجاد و توسعه صنایع نگهداری و تبدیلی می تواند نقش ویژه ای در افزایش بهره وری کشاورزان داشته باشد.
انتهای خبر/

برچسب ها : , , ,

https://sobheeghlid.ir?/p=1210