لطفا کمی منتظر بمانید ...

×
Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
جستجو در پست ها
جستجو در صفحات

سر تیتر خبرها

صفحه اصلی › › ۱۸ هکتار از مزارع گندم و جو روستاهای چشمه رعنا و سده در آتش سوخت

۳۰تیر,۱۴۰۳ | ۱۱:۳۶ ق.ظ

2811

55

بدون دیدگاه

۱۸ هکتار از مزارع گندم و جو روستاهای چشمه رعنا و سده در آتش سوخت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: ۱۸ هکتار از مزارع گندم و جو روستا‌های چشمه رعنا و سده دچار حریق شد.

ارسلان صالحی گفت: جمعه ۲۹ تیرماه آتش سوزی در روستا‌های چشمه رعنا و سده رخ داد که با حضور اهالی منطقه، نیرو‌های آتش‌نشانی، شهرداری سده، ماشین آلات کشاورزی و حضور مسئولین مراکز جهاد کشاورزی خنجشت و سده این آتش سوزی مهار شد.

او، علت آتش سوزی را نقص فنی تراکتور و همچنین عدم رعایت نکات ایمنی توسط عابرین عنوان کرد و افزود: بررسی‌ها برای یافتن علت اصلی در حال انجام است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هیچ یک از این مزارعی که دچار حریق شدند بیمه نبودند، تاکید کرد: با توجه به اتفاق‌هایی که در طول برداشت محصولات کشاورزی ممکن است رخ دهد کشاورزان حتماً نسبت به بیمه مزارع و محصولات کشاورزی خود اقدام کنند تا در صورت بروز اتفاق بخشی از خسارت‌ها جبران شود.

صالحی از کشاورزان و همشهریان خواست با توجه به همزمانی برداشت محصولات شتوی در شهرستان و خطر آتش سوزی، نکات ایمنی را رعایت کرده و از روشن کردن آتش در نزدیکی مزارع، آتش زدن بقایای مزارع برداشت شده و رها کردن مواد اشتعال زا در مراتع و مزارع خودداری کنند.

او همچنین به اهمیت حفظ بقایای گیاهی پس چر برای خاک اشاره کرد و اظهار کرد: سوزاندن بقایای گیاهی علاوه بر اینکه بر اساس قوانین مربوطه جرم محسوب می‌شود باعث کاهش حاصلخیزی خاک، افزایش فرسایش بادی و آبی و از بین بردن میکروارگانیسم‌های مفید خاک، کاهش نفوذپذیری خاک می‌شود و احتمال آتش سوزی در مزارع برداشت نشده را افزایش می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید در پایان گفت: امسال ۲۴ هزار هکتار از مزارع این شهرستان گندم کشت شد که طبق برآورد‌های انجام شده پیش بینی می‌شود بیش از ۹۰ هزار تن گندم برداشت شود.

انتهای پیام/
برچسب ها : , , ,

https://sobheeghlid.ir?/p=2811