لطفا کمی منتظر بمانید ...

×
Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
جستجو در پست ها
جستجو در صفحات

سر تیتر خبرها

صفحه اصلی › › بررسی مسکن ملی شهرستان اقلید در جلسه فوق العاده استانداری فارس

۲۲خرداد,۱۴۰۲ | ۱۱:۴۲ ب.ظ

1221

47

بدون دیدگاه

بررسی مسکن ملی شهرستان اقلید در جلسه فوق العاده استانداری فارس

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری صبح اقلید ، جلسه فوق العاده نهضت ملی مسکن اقلید با حضور استاندار فارس دکتر ، فرماندار شهرستان اقلید ، مدیران کل راه و شهرسازی ، آبفا ، برق و معاون قرارگاه نهضت ملی استان و مدیران شهرستان، بنابر درخواست فرماندار اقلید، در محل استانداری فارس تشکیل شد.

 
یکی از مهم ترین نتایج این جلسه، اجرای عملیات اجرایی ساختمان ها در سایت ۳۶ هکتاری پیام نور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و به صورت گروه های ساخت که توسط خود مردم انجام می گیرد، می باشد.
 
در ابتدای نهضت ملی دستورالعمل اجرا بدین صورت بوده که شهر های زیر ۱۰۰هزار نفر جمعیت متولی اجرای طرح نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن باشد که پس از ابلاغ بخشنامه جدید مبنی بر اینکه بنیاد مسکن فقط متولی شهر های زیر۲۵۰۰۰ نفر جمعیت باشد و سایر شهر ها از طریق راه و شهرسازی پیگیری گردد، ناچارا اداره راه و شهرسازی متولی ساخت قطعه ۳۶ هکتاری پیام نور گردید.
 
لازم به ذکر می باشد مهندس رئیسیان رییس اداره راه و شهرسازی اقلید در جواب مطالبه ای در کانال مردم و مسئولین، عدم شرکت پیمانکار دارای صلاحیت در فراخوان های این اداره را باعث تاخیر در عملیات اجرایی می داند.
ایشان معرفی شرکت پیش ساخته اقلید را یکی از راهکارهای مثبت اجرای عملیات اجرایی معرفی می نماید که در این راستا جهت حل مشکل زمان جهت تأمین سهم آورده که مهم ترین مشکل این پیشنهاد بوده، جلسات متعددی در سطح استان و حتی وزارت خانه تشکیل شده که منجر به اشتراک گذاری چهار مدل مختلف مالی با همه متقاضیان شد که نهایتا ۱۲۵ نفر تقاضای کتبی جهت ساخت با شیوه پیش ساخته را به اداره تحویل داده اند.
 
عضو شورای مسکن شهرستان اقلید نیز عنوان کرد که در سال گذشته هزینه عوارض شهرداری جهت صدور پروانه ساختمانی به صورت علی الحساب و هزینه های تامین اجتماعی پرداخت شده که تفاوت این دو مورد نسبت به سال گذشته با مبلغ امسال بخشی از هزینه های افراد را کاهش داده است.
 
همچنین مهندس رئیسیان اعلام نمودند که پیشرفت آماده سازی سایت پیام نور تا مرحله تحکیم بستر می باشد و طبق آخرین پیگیری ها تا ۱۵ تیر ماه آماده اجرای مرحله جدول و لبه گذاری میگردد.
 
باید توجه کرد که اجرای عملیات اجرایی به صورت گروه های ساخت که توسط خود مردم انجام گیرد، یکی از پر تکرار ترین دغدغه های این دسته از متقاضیان مسکن ملی شهرستان بوده است. این افراد استفاده از پیمانکار در سطح کلان را بر اساس تجربه مسکن مهر، اشتباه دانسته و این تصمیم را عامل مهمی در عدم پیشرف این قطعه از نهضت مسکن ملی در شهرستان اقلید می دانند.
 
انتهای خبر/

برچسب ها : , , ,

https://sobheeghlid.ir?/p=1221