لزوم توجه بیشتر اولیای امر به نهادینه کردن فرهنگ ناب اسلام محمدی(ص) در جامعه

به گزارش خبرنگار صبح اقلید، حجت الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و اظهار داشت: باید دقت کنیم که دشمن افکار و اندیشه های خود در امور مختلف را، از عمرانی گرفته تا فرهنگی و دینی و …، در بین ما رواج ندهد.

وی تصریح کرد: دشمن با جنگ، تهدید، تحریم و… نتوانسته به اهداف خود دست یابد اما از راه القاء شبهات و فرهنگ، تا حدودی کارشان نمود پیدا کرده است ازجمله در رواج بدحجابی، بی بندوباری، اعتیاد به مواد مخدر، مواد الکی و…

امام جمعه اقلید با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که تهاجم فرهنگی را غارتگری فرهنگی، قتل و عام فرهنگ، ناتو و شبیحخون فرهنگی خواندند، بر لزوم اندیشیدن تدابیر لازم برای مقابله با آن تأکید کرد.

وی با بیان اینکه القاء و ایجاد شبهه و تردید در باور و مردم یکی از شگردهای دشمن از گذشته تاکنون به روش های مختلف و با استفاده از ماهواره، رسانه ها و فضای مجازی و…، بوده است، عنوان کرد: از آنجایی که القای شبهه، قلب و عقل (مرکز درک و تحلیل مسائل) را درگیر می کند، تاجایی که عده ای دست از اعتقاد خود برداشته و نمازخوان و روزه گیر را حتی مأیوس می کند، دشمن تمرکز بیشتری روی این امر دارد ازاین رو باید اولیای نظام اسلامی در زمینه فرهنگ ناب اسلام محمدی(ص) بیشتر کار کنند.

خطیب جمعه اقلید به رشد فنی و معنوی در ورزش و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به این امر اشاره کرد و گفت: زنده نگه داشتن ارزش های دینی، اخلاقی و سیاسی در ورزش (المپیک و پاراالمپیک) ازجمله سجده شکر پس از پیروزی، توجه به اقامه نماز در کنار صحنه، توجه به حجاب، آنهم چادر به عنوان نماد هویت ایرانی اسلامی، توجه به نامگذاری کاروان های ورزشی به نام سردار دلها، اهدای مدال به برخی از شهدای بزرگ کشور، توجه به ارزش های پهلوانی و مردانگی و…، ازجمله این رشد معنوی است که شاهد آن بودیم.

طالبی به وضعیت ورزش شهرستان اقلید و تعطیلی بسیاری از ورزش ها به دلیل شیوع بیماری کرونا اشاره داشت و توجه ویژه اداره کل ورزش استان در حمایت از ورزش و ورزشکاران شهرستان که طی این مدت و به دلیل تعطیلی صدمه دیدند را خواستار شد.

عضویت در شانگهای بخش دیگر سخنان طالبی در نمازجمعه امروز اقلید بود که آن را فصل نوینی در کشور به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خواند.

وی عنوان کرد: عضویت جمهوری اسلامی ایران در جمع سازمان شانگهای، موجب عصبانیت آمریکا و رژیم صهیونیستی شد.

خطیب جمعه اقلید ادامه داد: متأسفانه در گذشته عضویت در این سازمان به دلیل گره زدن این امر به حل برجام، اتفاق نیفتاد که به لطف خدا در دولت جدید این عضویت تحقق یافت و امیدواریم نتیجه آن را در آینده ای نزدیک ببینیم.

امام جمعه اقلید به برخی از ظرفیت های کشورهای عضو شانگهای در زمینه های مختلف اشاره و بر اهمیت تحقق این امر تأکید کرد و گفت: تأثیرگذاری بیش از پیش ایران اسلامی در معادلات امنیتی، اقتصادی، سیاسی و… منطقه، کاهش فشارهای اقتصادی غرب و غلبه بر تحریم های آمریکا، امکان فروش و صادرات کالاهای تولیدی ایران و…ازجمله نتایج عضویت در شانگهای است.

خطیب جمعه اقلید در ادامه با گرامیداشت یا امام (ره) و شهدا، هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و با بیان اینکه، هفته گذشته راجع به این مناسبت بحث نسبتا مشروح و مفصلی صورت گرفت، اظهار کرد: با توجه به موفقیت های دولت جدید در این مدت کوتاه، آینده ای روشن در پیش روی جمهوری اسلامی ایران است که نتیجه خون های پاک شهیدان، همت و تلاش ایثارگران، صبر و استقامت آزادگان و صبوری خانواده معظم شهدا بدست خواهد آمد.

وی ولایت مداری، جهادی و انقلابی بودن، دلسوزی، دشمن ستیز، مدافع حقوق مردم و خدمت به محرومان، جدیت برای ریشه کنی فساد در جامعه و سیستم اداری، پای بندی به ارزش های اسلامی و انقلابی،مهربان و عاشق کار میدانی و پیشرفت علمی، فنی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور، مخالف تجملات و… را ازجمله ویژگی های رئیس جمهور جدید کشورمان خواند و با اشاره به قدم های خوبی که طی این مدت برداشته شد، توجه دوت به وضعیت سرسام آاور و لجام گسیخته گرانی ها، اشتغال برای جوانان، ایجاد اسباب ازدواج برای نسل جوان، زنده نگه داشتن مطالبات گام دوم انقلاب اسلامی و اعلام نتایج آن به مردم و… را خواستار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *