عملیات اجرایی ساخت کارخانه ی فولاد آهن اسفنجی اقلید جان تازه ای گرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح اقلید و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اقلید، جلسه‌ای در روز دوشنبه در دفتر دکتر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات برگزار شد تا سرمایه‌گذار اصلی این پروژه با تزریق پول بیشتر به این پروژه، جان تازه‌ای به پروژه احیا مستقیم فولاد اقلید دهد.

در این جلسه که با درخواست نماینده شهرستان اقلید برگزار گردیده بود، دکتر مسلم صالحی ضمن قدردانی از حمایت‌های صورت گرفته و تلاش‌های مهندس رضا شریفی مدیرعامل و دیگر مدیران این شرکت، خواستار سرعت بخشیدن به این پروژه شد که با نظر مساعد هلدینگ «ومعادن» نیز همراه گردید.

مهندس رضا شریفی مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس نیز از پیشرفت‌ها و موانع موجود گزارش ارائه کرد و با تأکید بر هماهنگی شرکت تحت فرمان خود با شرکت پیمانکار پروژه یعنی ایریتک، تصریح کرد: شرکت فولاد اقلید با پشت سر گذاشتن بسیاری از موانع و مشکلات پیش روی خود الآن به جایگاهی رسیده که می‌تواند پیشرفت جهشی داشته باشد.

 

مهندس عزیزمحمدی مدیرعامل شرکت بین‌المللی مهندسی ایران «ایریتک»، پیمانکار ساخت و تجهیز این پروژه عظیم صنعتی، با ارائه گزارشی از اقدامات عملیاتی این شرکت، تأکید کرد: شرکت کارفرما و پیمانکار الآن در بالاترین نقطه هماهنگی و همکاری خود قرارگرفته‌اند و به امید خدا در ماه‌های پیش رو شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجه در این پروژه خواهیم بود.

 

همچنین نماینده شهرستان اقلید با قدردانی از اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت کارفرما و پیمانکار، نسبت به عدم استفاده 100 درصدی از نیروهای بومی شهرستان اقلید انتقاد کرد و گفت: انتظار ما این است که ایریتک تا جای امکان از نیروهای بومی استفاده کند.

 

عزیزمحمدی ضمن تصدیق اظهارات نماینده مردم اقلید در مجلس، در پاسخ به انتقادهای دکتر صالحی، گفت: ازآنجاکه اکنون در مرحله ساخت هستیم و باید بهترین نیروهای متخصص و ماهر به کار گرفته شوند، از نیروهای بومی کمتری استفاده‌شده است؛ اما در آینده نزدیک حدود 80 درصد این نیروها، بومی خواهند بود.

 

دکتر سعدمحمدی ضمن موافقت به درخواست‌های نماینده مردم اقلید در مجلس، تأکید کرد: اساساً کوتاه شدن زمان بهره‌برداری از پروژه احیا مستقیم اقلید و تولید آهن اسفنجی به نفع سرمایه‌گذار اصلی آن خواهد بود و هلدینگ هم با شرایط حال حاضر حمایت‌های مالی خود را افزایش خواهد داد.

 

شرکت فولاد اقلید پارس در ۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با هدف احداث یک واحد احیای مستقیم (تولید آهن اسفنجی) و تولید یک میلیون تن آهن اسفنجی شروع به کار نموده است. فولاد و زنجیره های مختلف آن را می توان یک صنعت مادر بحساب آورد که ضمن ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، تحول عظیم صنعتی در شهرستان اقلید و شمال فارس ایجاد خواهد نمود.

لازم به ذکر می باشد منبع تامین آب این مجموعه پساب فاضلاب شهر اقلید می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *