آغاز برداشت گندم از مزارع اقلید؛ شمالی ترین منطقه فارس

 

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: برداشت گندم از ۲۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به عنوان شمالی ترین منطقه استان فارس آغاز شده است.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح اقلید، ارسلان صالحی گفت: پیش بینی می شود از ۲۲ هزار هکتار مزارع آبی و ۷۵۰۰ هکتار مزارع دیم شهرستان اقلید بالغ بر ۹۰ هزار تن گندم برداشت شود.

به گفته وی؛ کار برداشت گندم از این مزارع از اوایل تیر ماه آغاز شده است و پیش بینی می شود تا اواخر مرداد ماه نیز به طول انجامد.

صالحی با بیان اینکه ۱۱ مرکز خرید گندم در شهرستان اقلید جانمایی و آماده خرید تضمینی محصول کشاورزان می باشند، اظهار کرد: ۲۲ نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان و اداره تعاونی روستایی به عنوان عوامل تشخیص و ذیحساب در مراکز خرید بر فرایند خرید گندم تولیدی نظارت دارند.

او با اشاره به اینکه شهرستان اقلید آخرین نقطه استان فارس در برداشت گندم است، ابراز کرد: افزون بر ۱۱۰ دستگاه کمباین در برداشت محصول گندم این شهرستان مشارکت خواهند داشت که هماهنگی های لازم در زمینه انجام بازدید های فنی و تامین سوخت آنها صورت گرفته است.

صالحی افزود: با توجه به حساسیت موضوع تأمین امنیت غذایی و ضرورت تعیین زمان مناسب برداشت، با نظارت مستمر کارشناسان بر عملیات برداشت از ریزش‌های احتمالی و وارد آمدن خسارت به مزارع گندم پیشگیری می شود.

شهرستان اقلید با دارا بودن دشت های حاصلخیز نمدان، آسپاس، بکان و طغر در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *