تکمیل راه آهن اقلید ـ یزد در انتظار بودجه

با گذشت دوسال از افتتاح راه آهن اقلید به یزد هنوز هیچ قطاری از اقلید به یزد و بالعکس تردد نکرده است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح اقلید،حدادی مجری و کارشناس راه آهن اقلید به یزد گفت.۱۲ ایستگاه و ۱۳ تقاطع غیر همسطح در مسیر ریلی ۲۷۴ کیلومتری اقلید تا یزد وجود دارد که برخی از آن‌ها هنوز تکمیل نشده و عملا امکان حرکت قطار میسر نیست.

وی با اشاره به این که از این تعداد ایستگاه ۱۱ ایستگاه آن ارتباطی سیگنالینگ و یک ایستگاه هم مسافری است که در ابرکوه واقع شده گفت. تاکنون پنج ایستگاه ارتباطی تکمیل شده و شش ایستگاه ارتباطی دیگر نیاز به بودجه دارد تا تکمیل شوند، همچنین تنها ایستگاه مسافری این مسیر که در ابرکوه واقع شده ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

 

حدادی با بیان این که تا کنون ۱۶۰۰ میلیارد تومان هزینه این طرح ریلی ملی شده است گفت:این طرح ۱۵۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز داردتا تکمیل شود که ضروری است مسولان هردو استان یزد و فارس برای تحقق این اعتبار تلاش کنند.

 

وی بابیان این که تنها ۲۵ کیلومتر مسیر ۲۷۴ کیلومتری ریلی اقلید تا یزد در فارس است که تکمیل شده است گفت:این طرح ملی با هدف اتصال ریلی جنوب به شمال و انتقال سالانه بیش از یک میلیون مسافر و چهار میلیون تن بار از سال ۱۳۹۰ با ۴۰۹ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده و می‌بایست در مدت سه سال تکمیل و تحویل می شد، ولی به علت نبود اعتبار‌های لازم تاکنون حدود ۱۲ سال طول کشیده است.

با تکمیل راه آهن اقلید به یزد علاوه بر کاهش تصادفات وتلفات جاده‌ای مسیر فارس تا مشهد مقدس حدودسه ساعت کوتاه‌تر می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *