برداشت زودهنگام سیب زمینی از قطب تولید سیب زمینی فارس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح اقلید، ارسلان صالحی با بیان اینکه برداشت سیب زمینی از اواخرمردادماه آغاز شده و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد گفت: کشت و برداشت زودهنگام محصول سیب زمینی موجب تعدیل بازار شده و به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده می باشد چرا که ورود تدریجی محصول به بازار موجب می‌شود کشاورزان محصول خود را به قیمت مناسبت‌تری بفروشند و خریداران نیز با قیمت‌های پایین‌‎تری سیب زمینی را تهیه کنند.

 

به گفته وی؛ استفاده از ارقام زودبازده و کشت به موقع محصول موجب شده محصول سیب زمینی شهرستان زودتر وارد بازار شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: متوسط تولید سیب زمینی در شهرستان40 تن بوده که پیش بینی می شود بالغ بر 300 هزار تن محصول تولید و علاوه بر تامین نیاز بذری کشاورزان، روانه بازارهای داخل و خارج کشور گردد.

 

او ابراز کرد: ارقام جِلی، بانبا، میلوا، سیفرا،چلنجر، فابولا و کلمبا از عمده ارقام سیب زمینی کشت شده در مزارع شهرستان اقلید است که محصول تولیدی به لحاظ کمی و کیفی از عملکرد مطلوبی برخوردار هستند.

 

صالحی با بیان اینکه سطح کشت شهرستان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته اظهار کرد: با توسعه کشت سیب زمینی بذری در شهرستان توسط کشاورزان پیشرو و شرکت های تولید بذر، اغلب مزارع شهرستان با ارقام با کیفیت و طبقات بذری S,SE, E و گواهی شده کشت گردیده که همین عامل یکی از دلایل افزایش عملکرد و کیفیت و درنهایت بازار پسندی مناسب سیب زمینی شهرستان می باشد.

 

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ابراز امیدواری کرد؛ با وجود ظرفیت های مناسب شهرستان و بسترسازی برای سرمایه گذاران، زنجیره تولید سیب زمینی از تولید بذر تا صنایع تبدیلی و سردخانه ای مهیا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *