بهره‌برداری کانال انتقال آب در اقلید

به گزارش صبح اقلید، مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در مراسم آغاز بهره‌برداری از کانال مذکور گفت: با اجرای طرح‌های زیربنایی حداکثر بهره‌وری را در راستای افزایش پایداری تولید خواهیم داشت.

سیدمحمودرضا طباطبایی اضافه کرد: بخش عمده زنجیره‌های اقتصادی استان فارس وابسته به بخش کشاورزی و مهم‌ترین عامل پایداری بخش کشاورزی مدیریت آب است.

به گفته وی، عمده تلفات آب کشاورزی در بخش انتقال آب انجام می‌شود، با اجرای طرح‌هایی از جمله احداث کانال‌های انتقال آب، بخش عمده آب به بخش کشاورزی رسیده و منجر به پایداری تولید بهبود اقتصاد و افزایش ضریب امنیت غذایی می‌شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید در این مراسم بیان کرد: طرح احداث کانال آبیاری آسپاس کمال آباد با طول 430 متر و اعتبار 12 میلیارد ریال احداث شده است.

ارسلان صالحی با بیان اینکه طول کل این کانال هفت کیلومتر است، افزد: تاکنون حدود ۶ هزار و ۸۵۰ متر از این کانال مرمت و سیمانی شده و 150 متر از مسیر آبرسانی باقی‌مانده که نیازمند تامین اعتبار است.

وی با بیان اینکه با ساخت این کانال انتقال آب، آبیاری بالغ‌بر صد هکتار از اراضی زیر دست که تحت کشت محصولات زراعی از جمله گندم، لوبیا و صیفی‌جات هستند تسهیل می‌شود، یادآور شد: با این اقدام زیربنایی اشتغال صد نفر در بخش کشاورزی تثبیت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *