لزوم فرهنگ‌سازی برای هدایت موقوفات به سمت نیازهای روز جامعه

حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی امروز ۱۴ مهر در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اقلید با تاکید بر ضرورت فرهنگ حسنه وقف در این شهرستان اظهار کرد: وقف، صدقه‌ای مستمر، بدون ریا و مصداق روشنی از تعاون است.

وی با اشاره به آمار موقوفات و بقاع متبرکه اقلید اعلام کرد: اقلید دارای ۲۷۵ موقوفه ،۱۹ بقعه متبرکه ،۸۹ مسجد شهری و روستایی و۲۳ حسینیه است که ۷۰ درصد نیّات موقوفات آن به آئین‌های روضه‌خوانی و تعزیه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و مابقی نیّات موقوفات مصرف آن مربوط به مساجد و امامزادگان واجب التکریم شهرستان بر می‌گردد.

امام جمعه اقلید، خواستار مشارکت بیشتر موقوفات در حوزه قرآنی و نیازهای روز جامعه شد و بیان کرد: متأسفانه در شهرستان اقلید در زمینه نیّت قرآنی و نیازهای اجتماعی روز جامعه از قبیل کمک به بیماران و مستمندان و ایتام، موقوفه کم داریم که لازم است در این زمینه فرهنگ سازی شود.

حجت الاسلام گشول، سابقه وقف در شهرستان اقلید را مربوط به صدها سال پیش دانست و تاکید کرد: یکی از مشکلات بزرگ موقوفات شهرستان اقلید عدم تمکین تعدادی از متصرفین موقوفات است که اکثر قریب به اتفاق آنها حاضر به تمکین به قوانین و مقررات اوقاف نیستند.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر واگذاری رقبات موقوفات از طریق مزایده باعث گردیده که درآمد موقوفات شهرستان رشد چشمگیری داشته باشد و نیّات واقفین نیک اندیش به نحو دقیق محقق گردد.

خطیب جمعه اقلید در بخش دیگری از خطبه‌های خود ضمن خدا قوت به نیروهای جان بر کف پلیس این شهرستان و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، ابراز داشت: خدمات گوناگون نیروی انتظامی در حوزه‌های نظم و امنیت و دهها خدمات دیگر بر هیچ انسان با انصافی پوشیده نیست و قابل تقدیر و قدردانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *